HTML

Férfi blog

"Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon." /Walter Lippmann/ Emberek vagyunk. A férfiak is. Gondolnak, éreznek, az autókon, nőkön kívül ezernyi más dologra is. Ennek szeretnék itt hangot adni.

Friss topikok

  • Hozzászólok: Szerencsetlen szomoru csalodott ember. Sosem lesz neked igazi szerelmed. Csak egy pina. Illatos. ... (2019.08.21. 19:18) Már csak a punci... - avagy, mi kell a férfinak?
  • legeslegujabbkor: Sajnos az emberiség csapong. Hol a hülyeség uralkodik, hol az ész kerekedik felül. Ne add fel (2019.07.11. 22:21) Nem is tudom, mit írjak...
  • Mr. Waszabi: Jézus! Most, így ennyi idő után újra olvasva tűnik fel, hogy legalább a felét n nem írtam meg akko... (2019.07.11. 19:36) Szemlélek
  • Mr. Waszabi: @Mia and me: ja, vagy úgy. Én kérek elnézést a Microsoft és a LinuxMint fejlesztői, illetve a Dell... (2019.07.03. 04:53) Isten demokrata
  • Mia and me (törölt): @desw: navégre valaki ezt is leírta hogy a 70-95 között születettekkel fizettetik ki az összes edd... (2019.03.07. 15:39) Nyugdíjpara

Linkblog

2014.10.09. 18:50 Mr. Waszabi

Kikötői hírek

Nagyon szép film, sok mindent adhat az embernek. Nekem leginkább azt idézi, hogy senki nem a maga hatalmából születik oda, ahová, s valójában csak arra van ráhatása, hogy a kapottból mit tud felépíteni saját akarata, szándékai mentén. Magam sem vagyok született sikerember, akinek mindig minden simán ment, nagyon nem. Viszont kaptam lehetőséget mindenkor életem különböző korszakaiban, hogy dönthessek afelől, mit is szeretnék, mihez kezdek a kapott lehetőséggel. Igyekeztem élni velük - azonban küzdeni nekem kellett a sikerért. De ezen az életúton sosem feledtem, hogy honnan indultam, s mi volt az, ami rajtam múlott, s mit kaptam ajándékba. Ez azért fontos, mert felismertem mások életében is az ajándékot, a lehetőséget, és erőm szerint támogattam azon embereket környezetemben, akikben látszott, hogy lehetőséget kaptak az élettől. Bátorítottam őket, segítettem kikelni a bennük levő magnak. Mert tisztelem az életet, nem tulajdonítom azt, annak lényegét emberi akarat függvényének. Mert nem az, azért.

Isten szemével nézem a világomat, én ezt kaptam ajándékba, hogy azzal (is) láthatok. Erőm csak egy emberé, de látásom több (lehet) annál. Időbe telt, míg ezt felfogtam, meg azt, hogy ez mire (lehet) jó. Emberként kell élnem itt s a nekem adatott lehetőségekkel mindenkor élnem életem során. Ezek egyike, hogy akiben megvan a szikra, s meglátnom engedett azt, nos, azt támogassam, segítsem. Eszerint élek rég, fontos dolgok ezek számomra.

Az ember életét sokféle módon meg lehet ítélni,  de leginkább az számít, milyen nyomot hagy. Őseim is eszerint élték életüket, ez maradt rám is - nyomot hagyok, emberekben, akik emlékeznek rám vagy elfelejtenek. A nyom hagyása az én felelősségem - a felejtés vagy emlékezés az övék. Kvittek vagyunk. 

Kikötői hírek. Nem csak erről szól. Életünk valahonnan származik, mindőnké. És azokban az életekben bűnök is történtek, számosan. Pontosabban nem történtek, hanem egyes emberek követték el azokat. Ez lényeges. A mi felmenőink, vagy akár mi is. Krisztus utáni emberek különleges mentsvára a bűnbocsánat. Ez kvára nem mindegy, ha a felmenők bűneiről van szó, amelyeket magunk már nem tettünk volna, ám következményeiknek éppúgy örökösei vagyunk, mint a ránk hagyott vagyonnak.  

Isten zseniális. A bűnbocsánat zseniális találmány ugyanis - lehetővé teszi, hogy öröklött bűneid alól megszabadulj, ha magad megbánod azokat, kifejezed, hogy nem azonosulsz velük. Isten anno harmad-negyedíziglennek mondta az átkot a bűnökre. Azaz apa bűnei elhatnak eredendően az ükunokák életére is, s csak azok gyermekei mentesülnek az átok alól. De neked, itt, ma, már felmentésed van, ha elfogadod Krisztus megváltását mindezek alól. Merthogy erről szólt az, mintegy kétezer éve. 

Lehet, hogy ez az írás kellett ahhoz neked, hogy eszmélj. Nem nyomom, ahogy sosem nyomtam - a tudás tapasztalat, nem mások által ránk erőltetett nézetek sokasága. Végignéztem sok száz ember élve-halálát, szenvedéseit az évek során, de ezt a küszöböt sosem léptem át. Ezért nem. Meg kell érteni s elfogadni, hogy amire egyik ember eljut, mint konklúzióra, arra a másik nem feltétlenül, vagy fog, de ez még nem történt meg, s hogy ennek oka van. Sosem nyomultam senki életébe akarata ellenére. Ahogy Isten sem tette soha. Kapiskálod már, miről szól az emberi szabadság, vagy annak tisztelete? Erről, nem egyébről. Teheted, amit akarsz, szabadon. Akkor is, ha az saját jövőd ellenében hat. Szabadságod akkor is szentebb odafent, mint a cél el nem érése, amely eredendően feladatként lett számodra kijelölve a sorsod által. Ekként szemlélve, még mindig azt mondom, ma is, hogy csak tanulhatsz odafentről, vagy az odafentről számodra rendelt alkalmakból, mintákból - másban nincs tehetséged. Nagyjából. Az nagy téveszme, hogy az ember azt csinál, amit akar. Ez csak akkor igaz, amikor valaki azt csinálja, ami számára rendeltetett. Vannak szerencsés emberek, akikre ez igaz, ez látszik életükből. De nem ez a természet törvénye, hanem amaz, amit írtam fentebb - a többség ezt éli meg, nem a szerencse fiáét. Lehetőségei mindenkinek vannak, ez bizonyos - de semmi más nem recept szerint működik. Gondolkozz, s be fogod látni előbb vagy utóbb, tapasztalataid függvényében - s talán jobb kedved lesz a saját utadhoz:) A lényeg, a valódi cél  mindenképpen egy - hogy saját életeddel elégedett légy. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: élet férfi út sors döntések


A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr996751303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása