HTML

Férfi blog

"Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon." /Walter Lippmann/ Emberek vagyunk. A férfiak is. Gondolnak, éreznek, az autókon, nőkön kívül ezernyi más dologra is. Ennek szeretnék itt hangot adni.

Friss topikok

  • Hozzászólok: Szerencsetlen szomoru csalodott ember. Sosem lesz neked igazi szerelmed. Csak egy pina. Illatos. ... (2019.08.21. 19:18) Már csak a punci... - avagy, mi kell a férfinak?
  • legeslegujabbkor: Sajnos az emberiség csapong. Hol a hülyeség uralkodik, hol az ész kerekedik felül. Ne add fel (2019.07.11. 22:21) Nem is tudom, mit írjak...
  • Mr. Waszabi: Jézus! Most, így ennyi idő után újra olvasva tűnik fel, hogy legalább a felét n nem írtam meg akko... (2019.07.11. 19:36) Szemlélek
  • Mr. Waszabi: @Mia and me: ja, vagy úgy. Én kérek elnézést a Microsoft és a LinuxMint fejlesztői, illetve a Dell... (2019.07.03. 04:53) Isten demokrata
  • Mia and me (törölt): @desw: navégre valaki ezt is leírta hogy a 70-95 között születettekkel fizettetik ki az összes edd... (2019.03.07. 15:39) Nyugdíjpara

Linkblog

2012.12.08. 14:15 Mr. Waszabi

Nehéz kereszt

"Kicsoda köztetek bölcs és okos? Mutassa meg az ő jó életéből az ő cselekedeteit bölcsességnek szelídségével. 

Ha pedig keserű irígység és czivódás van a ti szívetekben, ne dicsekedjetek és ne hazudjatok az igazság ellen.                             

Ez nem az a bölcsesség, a mely felülről jő, hanem földi, testi és ördögi. 
Mert a hol irígység és czivakodás van, ott háborúság és minden gonosz cselekedet is van.
A felülről való bölcsesség pedig először is tiszta, azután békeszerető, méltányos, engedelmes, irgalmassággal és jó gyümölcsökkel teljes, nem kételkedő és nem képmutató.
Az igazság gyümölcse pedig békességben vettetik azoknak, a kik békességesen munkálkodnak."

/Jakab apostolnak közönséges levele, 3. rész, 13-18/ 

Döbbenettel állok az előtt, amit a KDNP és a Római Katolikus Anyaszentegyház képviselői részéről tapasztalni voltam kénytelen az elmúlt két hétben. Egyfelől a Parlamentben elhangzott zsidó-listázás okán, másfelől Semjén plágiuma kapcsán tett, illetve nem tett nyilatkozatok, fellépések okán. 

A kereszténység Jézus Krisztus tanításain alapul. Követői megszentelik magukat  a keresztség szentsége által, víz által és szellem által, így szabadulván fel az ó-ember, az ó-élet bűneinek kötése alól, szabaddá válva új emberré lenni. Akkor is, ha a szomszéd nem így él. Erről szól kereszténynek lenni. Az se véletlen, hogy a keresztények Jézus követőinek vallják magukat kezdettől. Követni valakit azt jelenti, hogy elfogadjuk feltétel nélkül, maradéktalanul, amit tanít nekünk. Nem kényszerből, hanem belső felismerésből, egyetértésből, hogy amire tanít, az jó nekünk. Itt nem boncolgatnám azt a különbséget, amit számos ember betű szerinti szövegértelmezése és az élethelyzetekben való szellem szerinti implementáció közötti félreértések szültek évszázadok alatt, az megér egy másik misét, máskor.

Egyfelől,  Harrach Péternek a Semjén Zsolt plagizálásával kapcsolatban tett nyilatkozatán botránkoztam meg, amelyben a becsület, a lelkiismeret, az erkölcsösség, megbánás, megtérés, nos, nyomokban sem volt felfedezhető, csupán rafinált jogi érvelés, amelynek a keresztény értékekhez semmiköze nincsen. Értem ezalatt, hogy akár egy ateista FIDESZ-es kormányszóvivő nyilatkozata is lehetett volna, nem vettük volna észre a különbséget. Mert csak egy szó-csűrő-csavaró, jogilag apelláló nyilatkozat volt, ezért.

De, ha szabad ilyet mondanom, egy keresztény nem érvelhet így, különben mennyiben is, miért is különbözteti meg magát a nem keresztényektől e jelzővel? Becsület, lelkiismeret, megbánás, beismerés - még ezek se kimondottan keresztényi jellemzők, csak emberiek - van rá számos szép példa kis országunkban -, ám kereszténytől mindenképpen elvártak. Mármint saját magától kellene elvárnia, az általa követendő tanítások okán. Nos, ezek itt fel sem merültek. Keménység, arrogancia, konokság, hazugság - ezek viszont igen.

Talán át kéne gondolnia a KDNP-nek, hogy Keresztény Demokrata Néppárt helyett Konzervatív Demagóg Nemzeti Pártra magyarítsanak. Egy lépés a tisztesség felé. Vagy meg kéne keresztelkedniük végre, szentségben, valóban, nem csak szájukkal  hirdetve olyan értékrendet, amelyet maguk nem követnek. Hitről már nem is szólva, mert annak ehhez köze nincsen. Mert illik, hogy a fej fej legyen, elöl járjon mindazokban, amiket követendőnek hirdet más emberek felé. Különben mennyire hiteles? A bort iszik, vizet prédikál, nos, az nem keresztény jellemző, hanem csak egyes papoké, eléggé pejoratív értelemben. 

A másik téma, ugyanezen apropón, kicsit mélyebb. A zsidó-listázás ügye. Az egy dolog, hogy a Parlament elnökétől és a pártok képviselőitől elvárható lett volna, hogy azonnal elutasítsák, elhatárolódjanak Gyöngyösi felszólalásától. Nem én mondom, mások mondták, csak tolmácsolom.

De a KDNP-től erkölcsileg elvárható, hogy elhatárolódjon ilyesmiktől ott, helyben. Gondolkodás és latolgatás nélkül. Amiként nem igen hallatszott a Római Katolikus Anyaszentegyház vezetőitől sem semmilyen elhatárolódás, később sem. Hallgattak, és hallgatnak, mint disznószar a fűben. Annak ellenére, hogy legfőbb vezetőjük évekkel ezelőtt revideálta a Vatikán évezredes zsidóellenes tévtanításait és gyakorlatát, s bocsánatot kért Izrael népétől ezek miatt. Az most itt irreleváns, hogy ez mennyiben volt őszinte, a lényeg, hogy mi a hivatalos álláspont. 

Nem jó, ha egy keresztény megtagadja hitét, elárulja annak alapjait ilyen egyszerű, tét nélküli helyzetekben. Mert mit fog tudni prezentálni ennél sokkal nehezebb, élesebb élethelyzetekben? Mennyiben tekinthető megbízhatónak a jövőre nézve? Nem most szólt először a kakas, tessenek elgondolkodni ezen.

Ezen írásom nem a katolikus egyházban tevékenykedő lelkiismeretes papok vagy valóban keresztényi elvek szerint élő KDNP-s képviselők ellen szól. Csak azok szemére vetem, akik nem nyitották ki szájukat vagy ha kinyitották, hazugságot szóltak vele.

61 komment · 2 trackback

Címkék: hazugság plágium kereszténység zsidózás katolikus egyház KDNP


A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr654954324

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Semlyén takarodj! 2012.12.08. 18:54:31

ErkölcsTan és etikaoktatás Semlyén Zsolt részre: A plágium lopás és csalás. Takarodj a közéletből!

Trackback: A KDNP és a világnézetileg semleges oktatás 2012.12.08. 17:38:11

Vajon elfogadható-e az a szülői igény, hogy a köznevelés világi ága (magyarul az állami iskolák) ne kerüljenek világnézetileg elfogult irányítás alá? A többség véleménye valószínűleg egy határozott "igen". Eddig is, ha valaki egyházi iskolába akarta í...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

veracity 2012.12.08. 17:04:58

2013 januártól 10 %-al csökken a gáz és a villany ára!

És ez nem szocialista vicc.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2012.12.08. 17:12:57

2015-től meg 25%-kal több áramszünet lesz, mert a hálózat csak karbantartva nem lesz...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.08. 17:21:08

"a Vatikán évezredes zsidóellenes tévtanításai"

Melyek ezek?

Szerintem ilyenek nincsenek.

Az antiszemitizmus nemigen jellemző a kereszténységre, legfeljebb egyes keresztényekre. Ami viszont az antijudaizmust illeti, az a keresztény egyik alapja - ez teljesen természetes és semmi kivetni való nincs benne.

TanyasiEdömér 2012.12.08. 17:25:26

[img]http://i50.tinypic.com/30v289k.jpg[/img]

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.08. 17:25:40

Hú jövőhéten nagyon sok letartóztatás lesz azt hiszem...

Szóval a gyermek megkeresztelése... nem egyenlő a keresztényiséggel!

Szellemiséget vesz fel... egyfajta gondolkodást... de majdnem jó lenne... a fogalmazás de mégsem!

A vallás pedig azt jelenti, hogy Vallja, hogy Jézus az Egy Igaz Élő Isten fia, és krisztus! Tehát, azt vallja, hogy Jézus is ember, sőt mi több mindenki ember, és azért krisztus, mert a tanításai jók!

A másik! Emberi méltóság megsértése.. jó sokat lehet érte ülni! 3-5 évet.. ez a cikk meg kimeríti... a bűncselekmény fogalmát...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.08. 17:28:06

A másik... János gyermek harmadik levele!

Aki nem Jézus tudományát viszi.. vagyis hogy minden ember Istentől van... aki nem ezt vallja, azt köszönteni sem szabad, befogadni... mert részesei leszünk azok gonosz tetteinek...

Szóval a keresztény vállalás... szembe megy.. a zsidók felfogásával, elutasítja azt, és igenis ezért antiszemita.. sőt.. Jézus nem tartja a hébereket zsidóknak... lásd jelenések könyve!

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.08. 17:30:23

Bort iszik és vizet prédikál...

Ehe... Keresztelő János nem ivott bort és nem evett húst, ezért mondták gonosznak,

Az embernek fia evett húst és ivott bort ezért mondták gonosznak..

Sz embergyűlölő nácik úgyis mindig mindent kifognak találni, hogy gyilkolhassanak...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.08. 17:31:26

Római Katolikus... ejha...
Lehet, hogy a vikipédiában van ilyen...

De simán csak Katolikus egyház!

ördöngös pepecselés 2012.12.08. 17:33:12

2013 januártól 10 %-al csökken a gáz és a villany ára!

És ez nem szocialista vicc.

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.08. 17:33:15

Ehe.. A kereszténynek nincs hite..

Vallása van..

Ja, még valami.. Jézus mondta.. Istent soha senki nem látta...

Még valami.. hit által lett Izraelből kiirtva 72 nép...

hit által igazul meg a gonosz...

Ha egy mustármagnyi hitetek is lenne, aztmondanátok ennek a kősziklának essen a tengerbe, és az beleesne...

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.08. 17:37:41

A kereszténység nem Jézus tanításain alapul! Az eszméket Lessus Krisztus találta ki, Mózes adta a Leviknek, kiket bemerített és szívüket metélte körbe!

Jézus 52 szer mondja, Dávid fia, vagyis levi pap...

Az, hogy a kereszténység nem Jézustól származik példa arra, hogy Keresztelő János keresztelte meg Jézust...

Jézus a mártír volt.. a legnagyobb példa, aki életét ezért a hitért áldozta fel!

Még valami, az Úrvacsora nem Jézus vérét és testét jelöli... az az Úrvacsorát előtte is megülték és elmagyarázták mi az, Isten a test, és mi emberek a végtagjai...

regress 2012.12.08. 17:38:13

elég ha a jelenlegi nevüket kiegészítik.megélhetésikdnp@veracity: látszólag,de majd rádöbbensz

Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.12.08. 17:42:12

Még valami! Amíg, a Magyar Független Bróság ki nem mondja egy tudományos fokozatról, hogy csalás...

Addig bizony, az ártatlanság vélelmét megszegőket börtönbe lehet csukni, még akkor is, ha tényleg plágium volt!

purinkurin 2012.12.08. 17:47:07

A KDNP nek semmi köze sincs a kereszténységhez, annál több a Római Katolicizmushoz. Jelenleg nem is a keresztény hit terjesztése folyik az iskolákban, hanem a rekatolizáció, ami nagyon más mint a keresztényi életre való nevelés. Nem is kell a politikusoktól ezért keresztényi megnyilvánulásokat várni.
----más: érdekes, hogy a Fidesznek mindig kellett egy törpepárt, akitől aztán több kevesebb idő múlva megszabadult, annak nyakába varrva bizonyos dolgokat. Ezek alapján kíváncsian várom mi lesz az 1 % os párttal a jövőben.

Mr. Waszabi 2012.12.08. 17:58:02

II. János Pál kért bocsánatot a "a zsidók ellen elkövetett vétkekért, a korábbi időszakokban tanúsított megvetésért, az ellenségeskedésért, a hallgatásért".
Ez foglalja magába a Szentföld európai hatalmak általi kisajátítását, a zsidók elüldözését országukból, majd az Európába menekültek gettósítását, sok helyütt törvényen kívüli státuszba helyezését. Gondolom, legalábbis, mert ezeket a bűnöket egyértelműen a Vatikán követte el a zsidók ellen, hivatalos dogmatikájában indokolva.
A törvényen kívüli, mondjuk 900 évvel ezelőtt azt jelentette, hogy bárki büntetlenül kirabolhatta, meggyilkolhatta őket, akárcsak egy állatot.
Úgy gondolom, hogy bíborosi szinten azért nem ismeretlenek az egyházvezetés hivatalos álláspontjai különböző kérdésekben, amiként az előzmények s okok sem. Ennek tükrében tartom igen kínosnak a magyar katolikus egyház hallgatását.

Kúl a Bácsi 2012.12.08. 17:58:34

Bírom, hogy mindig az ellenzék akarja megmondani, mit kéne a kormánypártoknak tennie.

Tegyetek inkább a saját portátokon rendet, mert egyelőre még ez a nagy kormányváltás se fog menni, túl sokat foglalkoztok velünk.

A keresztényeken való viccelődés meg annyira adja magát, hogy mindenki örömmel kéri azt számon a KDNP-n, amiről fogalma sincsen.

Mr. Waszabi 2012.12.08. 18:08:55

@Con Storm: Általános értelemben csak Jézus mennybemenetele óta működik, azaz bárki számára akkortól elérhető az új szövetség. Amikor helyette eljött és kitöltetett a Szentlélek a Földre. Onnantól működnek az általa megígért ajándékok, mechanizmusok. A tanítványok ténykedése Jézus személyes tekintélye alatt, az nem keverendő össze ezzel. Ezt egészen pontosan onnan lehet tudni, hogy a tanítványok sem mehettek ki addig, nem tehettek semmit magukban, amíg ez meg nem történt. Az előképek az is más tészta.

Mr. Waszabi 2012.12.08. 18:25:21

@Kúl a Bácsi: ha nem haragszol, nekem például van fogalmam arról, amit írok. Azért írtam, amit írtam, nyilván, más okom nem volt rá.
Mert nincs rendjén az a pofátlan hazudozás, képmutatás, és főleg a választókkal szemben elkövetett árulásuk, amit e jelző mögé bújva művelnek. Az a párt jelenleg sem a keresztény értékrendet, sem pedig az abban gyökeredző demokratikus szemléletet nem képviseli, legalábbis képviselőik viselkedése, megnyilvánulásai szintjén biztosan nem. A demagógia, a szeretetlenség, a hazudozás, választók elárulása párthatalmi érdekek mentén, az sok minden másnak nevezhető, de a kereszténységhez, annak értékrendjéhez semmi köze.
Ha ez nem így lenne ma, ez a poszt és más kritikus posztok sem íródtak volna meg.

hungarisztan 2012.12.08. 18:26:10

A fű zöld, az ég kék, a katkók hazugok és erkölcstelenek.

Revelációerejű.

Mr. Waszabi 2012.12.08. 18:27:49

@Con Storm: van ortodox és görög-katolikus egyház is. Tehát a római katolikus a pontos jelzője a Vatikán által irányított felekezetnek.

WinG 2012.12.08. 18:32:50

Ezt az elhatárolódás dolgot nem értem. A Katolikus Egyháznak miért kéne tőle elhatárolódnia? Miért kéne beleszólnia abba bármilyen egyháznak, ami a parlamentben történik?

Ha arra gondolsz, hogy el kéne ítélnie, ez megtörtént. Debrecenben volt valami tüntetés, ahol a debreceni-nyíregyházi egyházmegye katolikus püspöke mellett a protestáns egyházak püspökei is felszólaltak és mélyen elítélték a dolgot. Csakúgy, mint izraelita szervezetek.

Nem tudom, hogy Gyöngyösi keresztény-e, de ha igen, akkor evangélikusként nekem is el kéne határolódnom tőle?

A KDNP meg egy vicc, kár egy szót is pazarolni rá. Igen, nekik kellett volna a leghangosabban elítélniük a dolgot, de hagyjuk is őket, nevetséges brigád.

egykeresztenyanya 2012.12.08. 18:36:20

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

Anakronizmus ma antijudaizmusról beszélned, mert ezt a szót régebbi korokra használták.

Például:

1. Az elvirai zsinat 306-ban betiltja a keresztények és zsidók közötti házasodást és szexuális kapcsolatot.

2. Az elvirai zsinat határozata értelmében (306) zsidók és keresztények nem étkezhetnek együtt.

3. A clermonti zsinat 535-ben elhatározza, hogy a zsidók nem viselhetnek közhivatalt. Ugyanígy határoz a IV. lateráni zsinat 1215-ben.

4. Az 538-as III. orleans-i zsinat határozata értelmében a zsidók nem alkalmazhatnak ke­resztény szolgákat és nem lehetnek keresztény rabszolgáik.

5. 538-ban a III. orleans-i zsinat megtiltja, hogy a zsidók a Nagyhét idején az utcán mutat­koz­za­nak.

6. 681-ben a XII. toleódi zsinaton Talmudot és más zsidó könyveket égetnek. 6. A nácik rendszeresen könyveket égetnek Németország-szerte.

7. A torinói zsinat 692-ben megtiltja, hogy ke­resztények zsidó orvosokhoz járjanak.

8. A IV. lateráni zsinat 1215-ben kötelezi a zsi­dókat, hogy a keresztényekkel egyenlõ mértékû javadalmakat és egyházi adókat fizessenek az egyház felé.

9. A III. lateráni zsinat 1179-ben megtiltotta a zsidóknak, hogy örökségükbõl kitagadják azon leszármazottaikat, akik fölvették a keresz­tény­séget.

10. Az 1179-es III. lateráni zsinat úgy határo­zott, hogy zsidók sem felperesként, sem tanú­ként nem szerepelhetnek a bíróság elõtt keresztényekkel szemben.

11. A IV. lateráni zsinat 1215-ös határozata értelmében a zsidóknak megkülönböztetõ jelvényt kell viselniük.

12. 1222-ben az oxfordi zsinat betiltja az új zsinagógák építését.

13. A bécsi zsinat 1267-es döntése értelmében a keresztényeknek tilos résztvenniük zsidó cere­móniákon.

14. A breslaui zsinat 1267-ben elrendeli, hogy a zsidók a keresztényektõl elkülönítve, gettókban lakjanak.

15. A baseli zsinat 1434-ben úgy határoz, hogy a zsidóktól megvonják a tudományos fokozatok megszerzésének jogát.

16. A keresztes hadjáratok során tömegével pusztítják el a zsidókat. A IV. lateráni zsinat 1215-ben minden világi hatóságot felszólított, hogy irtsák az eretnekeket. 1478-ban kezdetét vette az inkvizíció, melynek során rengeteg zsidót máglyán égettek meg, a vagyonukat pedig elkobozták.

---------------------------------------

A modern korokban a korai antijudaizmus antiszemitizmussá alakult, így ma már ez utóbbi a jelenség meghatározását pontosan leíró fogalom.

Ügyes jobbos csúsztatással élsz, mint például csináltátok az Árpád sávos zászló esetében is, de ehhez azért hamarabb kell felkelned, hogy Gizi nénéd becsapjad, aranyoskám.

Egyébként fiam fogadj el egy nagycsaládos anyától egy figyelmeztetést: roppant idegesítő, antiszociális alaknak tűnsz - volt neked gyerekszobád? - próbálj meg ezen változtatni.

Csókol,
Gizi néni

miva? 2012.12.08. 18:37:15

Ej de szorgamasak vagytok! Milyn erkölcsi alapon erőltetheti rá a KDNP - Pokorn ellenében - az országra az oktatási "reformot", mikor megtűri a pártelnökének ezt a jóerkölcsű Semjén urat?

Erre válaszoljatok, jóemberek!

És magam is katolikus lévén kikérem a keresztényüldözésre hivatkozást ilyen ocsmány esetben!

WinG 2012.12.08. 18:40:02

@egykeresztenyanya: felhoztad a nácikat, a vitát elvesztetted :)

miva? 2012.12.08. 18:43:42

nem nagyon jönnek a válaszok!

windex 2012.12.08. 18:45:17

@veracity: és komolyan azt hiszed, hogy amit nyersz a réven, nem veszted el a vámon?

windex 2012.12.08. 18:47:20

@egykeresztenyanya: vót neki gyerekszobája, csak nem érte fel a kilincsét

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.12.08. 18:56:16

Semlyén takarodj!

Szórakoztató képes erkölcstan és etikaoktatás. Meg egy kis morálfilozófia kételkedéstannal. Nem csak judeo-keresztényeknek, bár elsősorban nekik van rá szükségük.

A plágium lopás és csalás. Takarodj a közéletből!

erkolcstan.blog.hu/2012/11/28/semlyen_takarodj

windex 2012.12.08. 18:57:34

@Balibgeczyk: na ne, és ezért lelkesedjünk? marketingfogás, ha te bedőlsz, a te dolgod, öröm, hogy nem látsz tágabb körben - hogy mindeközben mit teszenek tönkre, hogy állnak a korrupcióval, a mikutyánkkölyke mentalitással, urambátyámozással, a kultúra kizsigerelésével, gazdasági és kommunikációs ostobasággal, hogy mélyebb dolgokról ne is ejtsek szót. ha ezekkel jól bánna a kormányunk, nem bánnám, ha nem lesz olcsóbb a gáz. így se hiszem el, színleg olcsóbb, de leverik máshol, mint a multi áruházban, ahol akciós a fehérkenyér, de minden máson behozzák a ""veszteséget", ami nem is veszteség :-)

nu pagagyí 2012.12.08. 18:58:01

@Kúl a Bácsi: Mit csináljunk? Csak azért foglalkozunk a jelentéktelen törpepárt alpakka öltönyös vezetőjével, mert valami csoda folytán miniszterelnök helyettesnek nevezik. Egyébként nem érdekelne senkit, hogy csaló, tolvaj. Ne rontsa a levegőt az ország vezetőjeként, ne égessen minket! Lebukott, vonuljon vissza a birtokaira szalonkázni, most már megteheti.

nu pagagyí 2012.12.08. 19:02:04

@vilagnezet.blog.hu: Szerintem Semjén és nem Semlyén. Bár mindegy is. Legtalálóbbnak azért a Semmilyen Zsolt megnevezés tűnik.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2012.12.08. 19:05:01

@Balibgeczyk:

HURRÁ!!!

Akkor már csak 10%-kal fog többe kerülni, mint a kormányváltáskor?
REMEK!

Az Áfát meg 27%-ra csökkentettük!

:))))

Mr. Waszabi 2012.12.08. 19:08:36

@WinG: De Erdő Péter például nem, ami jelzés értékű. Ahogy a kormány sem, mert csak egy strómant küldött maga helyett a tiltakozó gyűlésre. Nem véletlen egybeesés.
Ez a "vitt is a lány ajándékot, meg nem is, fel is volt öltözve, meg nem is" tipikus kétkulacsos megoldása.
Ha figyelembe vesszük, hogy Orbán szerint az utolsó legitim kormány Horthyé volt, akkor mindjárt láthatjuk, hogy ugyanazt a bújtatott antiszemita nézetet képviseli, mint szerinte legitim elődje. Tekintve, hogy Horthy és Imrédy (aki állítólag szintén keresztény politikus volt) dolgozták ki a Numerus clausust, nem is kellene csodálkozni ezen. Én nem is csodálkozom, viszont igyekszem lerántani a leplet a képmutatásról.
Arra gondolok, hogy Orbán kijelentette a parlamentben, hogy " mi magyarok megvédjük zsidó honfitársainkat. Vagyis ő maga is szegregál, hisz ma Magyarországon nincs zsidó és magyar állampolgár, csak magyar. Egy jogállamban meg minden állampolgárnak azonos elbírálás jár, nincs NB I. meg NB II, ugye.
Ha a legfőbb törvényalkotó (mert ma az) emígy gondolkodik, az nem sok jóra vezethet.

WinG 2012.12.08. 19:16:56

@Mr. Waszabi: "Arra gondolok, hogy Orbán kijelentette a parlamentben, hogy " mi magyarok megvédjük zsidó honfitársainkat. Vagyis ő maga is szegregál, hisz ma Magyarországon nincs zsidó és magyar állampolgár, csak magyar."

Ez így marhaság. Nem tisztem védeni OV-t, de ezzel a mondatával semmi baj nincs. A honfitárs pontosan azt jelenti, hogy magyar állampolgár, hogy "ennek a honnak a fia, társunk". A zsidó honfitársunk pontosan azt jelenti, hogy zsidó származású magyar. Nem azt mondta, hogy megvédjük a zsidókat, sem azt, hogy megvédjük a "zsidó állampolgárokat". Ezzel semmi gond nincs. Nekem vannak keresztény honfitársaim, ateista honfitársaim és zsidó honfitársaim is. Nincs ezzel probléma.

kormányzó 2012.12.08. 19:28:27

Jézus követői???
Itt valami súlyos tévedés van! Jézust nem követik,szerencsétlen,MENEKÜL a gonoszok csordája elől!

kormányzó 2012.12.08. 19:36:28

@miva?: Az oktatási "reform" kérdése,egyszerű pénzfeldobással került eldöntésre.Ha fej,akkor a fidesz veszít,ha írás ,akkor a kölkeink.
Sajnos,bekövetkezett az előre nem látható eset,és élére állt a pénzérme,ezért bukott a pokorni,na meg a kölkeink is.
Erkölcsről szó sem volt,hiszen ezt a fogalmat a keresztények nem ismerik.

trifid 2012.12.08. 19:41:52

@WinG: No ezzel az utolsó mondatoddal van a probléma. " Nekem vannak keresztény honfitársaim, ateista honfitársaim és zsidó honfitársaim is. Nincs ezzel probléma. " De van probléma, ha már így különbözteted meg a honfitársaidat. Volt egyszer egy szovjet főtitkár, aki az ellene felhozott antiszemita vádakra így válaszolt az amerikai elnöknek: - A mi kormányunkban 7 zsidó miniszter van. Maguknál mennyi? - Nálunk? Nem tudom. Válaszolt az elnök.

WinG 2012.12.08. 19:43:30

@trifid: Most komolyan azzal van a baj, hogy hazánkban vannak különböző vallású/gondolkodású egyének, és mindegyiket honfitársamnak tartom?

trifid 2012.12.08. 19:46:27

@WinG: Nem, azzal van a baj, hogy megkülönbözteted a honfitársaidat."Nekem vannak keresztény honfitársaim, ateista honfitársaim és zsidó honfitársaim is. Nincs ezzel probléma."

WinG 2012.12.08. 19:48:23

@trifid: Vagy azzal van a problémád, hogy Magyarországon igenis vannak keresztények, ateisták, zsidók, feketék stb stb stb és elfogadjuk, hogy nem mindenki egyforma? Nem értelek. Vagy az nálad már szegregáció, ha kijelentjük, hogy a népességben vannak különböző etnikai és vallási csoportok?

WinG 2012.12.08. 19:49:24

@trifid: Te jó ég, ez egy KIJELENTÉS. Magyarországon vannak zsidók és keresztények és ateisták, és mindet a honfitársamnak tartom, ez mi a fenétől lenne szegregáció?

heptakontanonaéder 2012.12.08. 19:52:37

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Istenben boldogult Karol Józef Wojtyła ezt másképp látta és -bocsáttassék meg nekem- de jobban hiszek NEKI mint egy hülye trollnak.

trifid 2012.12.08. 19:53:28

@WinG: Úgy érzem nem értjük egymást, de ez legyen közöttünk a legnagyobb probléma. Mi nézetünk különbözősége ellenére honfitársak vagyunk.

Mr. Waszabi 2012.12.08. 19:53:36

@WinG: nekem szokatlan volt a személyes kegyről, közbenjárásról szóló érdekes nyilatkozata. Inkább azt tartottam volna normálisnak, ha azt mondja pl. hogy "a magyar törvények megvédik a zsidó honfitársainkat".
Na már most, vagy nem védik, ami, ha a vadi új, gránit szilárdságú Alaptörvényt tekintjük, hát finoman szólva is kérdéses, hogy miért nem rendelkezik erről világosan. Vagy, ha valami furmányos, számomra nehezen értelmezhető szövegrésze még is magába rejt ilyesmit, ugyan miért nem azt citálta a törvény házában a magyar miniszterelnök? Inkább csak egy személyes ígéretet, amivel lényegében elismeri létjogosultságát a zsidók elleni támadásnak? Hogy is van ez? Mert nem a védelemről kellene gondoskodni a törvényeknek, hanem a támadást kéne gátolniuk. Nem ugyanaz. Az esetben nem kéne a miniszterelnöknek ilyesmiket nyilatkoznia.

WinG 2012.12.08. 19:56:17

@trifid: Azt hiszem, értem, mire gondolsz. De alapvetően félreértettél, én nem különböztettem meg senkit, rosszul jött át a dolog. Épp ellenkezőleg. Az, hogy mondjuk népszámláláskor megkérdezzük Bélától, hogy minek vallja magát, és ez alapján összeírjuk a lakosságot, az még nem megkülönböztetés. A baj akkor van, ha etnikai hovatartozás/vallás/stb alapján valaki előnyben vagy hátrányban részesítünk.

trifid 2012.12.08. 19:58:29

@WinG: Köszönöm! Egyetértek Veled.

WinG 2012.12.08. 19:59:29

@Mr. Waszabi: Az a baj, hogy a támadásokat nehéz gátolni. Ha x millió ember beszavazza y-t a parlamentbe, akkor már nehéz meggátolni, hogy ilyeneket mondjon. Ellenben az kurva gáz, hogy egy kis ejnye-bejnyével megússza a dolgot.

Kúl a Bácsi 2012.12.08. 21:54:49

@Mr. Waszabi: Jó, hát lehet, hogy csak a nevükben keresztények, de ez teljesen mindegy. Mert pl. a Szocialista Párt se szocialista.

Az ellenzékkel az a baj, hogy félnek bevallani, hogy azért utálják a Fideszt meg a KDNP-t, mert ők a Fidesz és a KDNP, éppen ezért elkezdenek gyártani mindenféle kamu indokot, amit amúgy bármelyik másik pártról meg exkormányról elmondható lenne.

Mert a tagadást, a mocskolódást azt olvasom rendszeresen, de azt, hogy kire kéne szavazni, és melyik párt lesz nekünk/nektek jó, na azt nem nagyon.

Parajpuding 2012.12.08. 21:59:22

A semjéni kereszténység olyan, mint frissen vasalt reverendában egy.....cukrosbácsi.

eöeöe 2012.12.08. 22:00:02

boldogok a lelki szegények?!

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.09. 09:15:08

@egykeresztenyanya:

Most nincs időm veled foglalkozni. Maradjunk annyiban, hogy idióta vagy. Így sok felesleges vitát megspórolunk.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.09. 09:17:28

@trifid:

Ebben a formában ez teljesen hamis. Az USÁ-ban szinte mindegyik képviselőnek életrajzában szerepel az etnikai származás és a vallás.

Maga a vicc az eredetijében egyébként jó volt, de ahogy te itt elmondod, értelmét veszti.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.09. 09:21:08

@Mr. Waszabi:

Nem, tévedsz. A Vatikán a katolikus egyházat irányítja. S a katolikus egyház fő része (98 %) a latin katolikus rész. A gond ott van, hogy a "római katolikus" szót egyszerre 2 értelemben is használják:
- az egész katolikus egyház,
- a katolikus egyház latin része.

A "görög katolikus" nem külön egyház.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.09. 09:25:26

@Con Storm:

Ez téves értelmezés. A keresztény antijudaista, s nem antiszemita. Hogyan lehet a kereszténység antiszemita, mikor összes alapító személyisége és az első vezetők zöme zsidó volt?

Az antijudaizmus viszont a kereszténység egyik alapja, s aki ismeri a kereszténység kialakulását, annak teljesen világos ez.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.09. 09:28:51

@Mr. Waszabi:

"hisz ma Magyarországon nincs zsidó és magyar állampolgár, csak magyar"

Személyesen utálom Orbánt, de nem ezt mondta. Nem zsidó és magyar állampolgárról beszélt (zsidó állampolgár nincs is), hanem zsidó nemzetiségű és magyar nemzetiségű emberekről.

Mr. Waszabi 2012.12.09. 10:34:25

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
úgy tudom, hogy a görög katolikusok, ortodox egyházak, és más bizánci katolikus egyházak saját vezetővel rendelkeznek, pátriárkákkal vagy metropolitákkal, akik a római pápához hasonlóan legfőbb vezetőik saját egyházaiknak, tehát sem szervezetileg, sem hittani kérdésekben nem függenek a Vatikántól. Persze, lehet, hogy az én ismereteim hiányosak e tárgyban.
A lényeget tekintve, írhattam volna általánosságban "keresztény egyházakat" a posztban, viszont nem szerettem volna olyan felekezeteket megvádolni tétlenséggel, amelyek egyrészt nem bírnak a magyar közéletben olyan erővel, hogy megnyilvánulásaik a sajtón keresztül eljuthassanak hozzám, bár esetleg felszólaltak a történtek ellen. Másfelől, tisztelem a római katolikus egyház tagjait, s számos papját is, ténykedéseik, életteljesítményük okán, ezért gondoltam, udvariasság is velük szemben, ha nem egyszerűen lekatolikusozom őket.
Talán lejön a posztból is, hogy számomra a bibliai értékrendhez való viszonyulás, annak gyakorlati képviselete jelenti a keresztényt, egyes emberek szintjén, nem pedig a szervezet, felekezet dogmatikája, amelyben ténykednek.
Abban biztos vagyok, hogy keresztény szemléletű, hitű ember - tehát ez nem az egyháztagságról szól - a zsidók vagy bármely más embercsoport gyűlöletét nem tudja összeegyeztetni, igazolni sem Jézus tanításaival, sem a szeretettel bibliai alapon. Hogy erről egyes egyházi vezetők mit mondtak, mondanak, nos, azok csak egy-egy ember véleményei, nem mentesen egyháza politikai-gazdasági érdekeitől. Ezek a megnyilvánulások hasonlatosak a farizeus magatartásra, amely ellen Jézus újszövetségi tanításai rengeteg helyen anti-példaként szólnak, pont azért, hogy ne keverjük a kettőt.

Mr. Waszabi 2012.12.09. 10:53:59

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Ezt mondta:
„Ameddig én ezen a helyen állok, Magyarországon senkit sem érhet semmilyen bántódás hite, meggyőződése vagy származása miatt. Szeretném világossá tenni: (…) mi, magyarok megvédjük zsidó honfitársainkat. A magyar nemzet megszenvedte a diktatúrákat. Nem fogjuk hagyni, hogy bárki, bármely politikai irányzat, gazdasági erő vagy éppen külföldi hatalom ismét eltérítse Magyarországot demokratikus meggyőződésétől, a szabadság szeretetétől vagy az emberi méltóság feltétlen tiszteletétől" - jelentette ki, az emberi méltóság melletti egységre szólítva fel az ország polgárait Orbán Viktor.

Nos, egyértelműen a saját nevében nyilatkozott. Ami ugyan pozitív üzenet lehet, ha mondjuk én állok ki vele a Kossuth térre, mint civil ember, ám egy jogállam vezetőjétől, vezető törvényalkotójától nem személyes emberi nyilatkozatot várok, amikor jogról, jogsértésről beszél a parlamentben, hanem törvényi védelmet, mondjuk. Mert azért ül ott, nem azért, hogy személyes biztosítékokat ígérjen. Ennyi az észrevételem, nem több.
Az érem másik oldala a bizalom. Nyilván, ha a miniszterelnök ígéretei és későbbi valós ténykedései között konzisztencia lett volna tapasztalható az elmúlt években, akkor fel sem merül a gyanú, hogy másként kell értelmezni megnyilvánulását, ám sajnos erre az egy kulcsos adót leszámítva nem adott alapot, szinte semmi nem vagy nem úgy valósult meg eddig, amint ígérte. Sőt, jellemzően, amiket ígért azok nem valósultak meg, ellenben számos olyan lépést tett,amely választási programjában nem szerepelt, viszont a választók többségének érdekeit sérti.
Nekem gyanús a 45-90 közötti időszak teljes illegitimizálása. Gyanús, hogy miért nem illegitim a Horthy kormány időszaka, amely számos kérdésben kompromittálódott és egyértelműen antiszemita volt. Miért nem ment vissza még egy picit időben, olyan kormányt választva restaurálandó példaképnek, amely kevéssé kompromittálta magát ebben a kérdésben?
Számomra ez ad egyértelmű választ a fenti kérdésre: nem vállalhat fel semmit kormányzati szinten, ami ellenkezik a Horthy-éra politikájával.
Ez meg nem valami bíztató üzenet szerintem.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.09. 11:06:42

@Mr. Waszabi:

"úgy tudom, hogy a görög katolikusok, ortodox egyházak, és más bizánci katolikus egyházak saját vezetővel rendelkeznek, pátriárkákkal vagy metropolitákkal, akik a római pápához hasonlóan legfőbb vezetőik saját egyházaiknak, tehát sem szervezetileg, sem hittani kérdésekben nem függenek a Vatikántól. Persze, lehet, hogy az én ismereteim hiányosak e tárgyban."

Népszerű tévedés, amit írsz. Nem gond, mert a magyar médiák is úgy tudják ahogy te.

Először is: bizánci katolikus = görög katolikus.

Viszont ortodox != bizánci vagy görög katolikus.

Az ortdoxia egy önálló egyház, semmi köze a katolikus egyházhoz.

Az ortodoxia részegyházakra oszlik, de ezek csak adminisztratív értelemben önállóak, teológiailag nem. Jelenleg 15 ortodox részegyház létezik. (Az egyszerűség kedvéért csak a khalkedónia ortodoxiát számítva.) Ez a 15 adminisztratív értelemben különálló egyház az egységes ortodox egyházat alkotja. Az egységes ortodox egyháznak 15 vezetője van, nincs egy darab legfelsőbb vezető.

A katolicizmusban a helyzet hasonló. Van összesen 23 részegyház, ezek viszont adminisztratív értelemben sem önállóak, csak "autonómok", mert az összesnek a legfelsőbb vezetője a római pápa. A legnagyobb részegyház a latin egyház, ide tartozik a katolikusok 98 %-a. A többi 2 % tartozik a keleti-katolikus részegyházakhoz. Azokat a keleti-katolikus részegyházakat nevezzük bizánci vagy görög katolikusnak, melyek a bizánci rítust követik.

Az egyik keleti-katolikus részegyház a Magyar Görögkatolikus Egyház. Ez nem egy önálló egyház, hanem a katolikus egyház része. Hittételekben azonos mindenben a latin-katolikus résszel, de nem a latin, hanme a bizánci (görög) rítust követik.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.09. 11:07:47

@Mr. Waszabi:

"Abban biztos vagyok, hogy keresztény szemléletű, hitű ember - tehát ez nem az egyháztagságról szól - a zsidók vagy bármely más embercsoport gyűlöletét nem tudja összeegyeztetni, igazolni sem Jézus tanításaival, sem a szeretettel bibliai alapon."

Ez teljesen így van. A keresztény nem egyeztethető össze fajelmélettel, sovinizmussal, nacionalizmussal.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.09. 11:10:38

@Mr. Waszabi:

"Nekem gyanús a 45-90 közötti időszak teljes illegitimizálása. Gyanús, hogy miért nem illegitim a Horthy kormány időszaka, amely számos kérdésben kompromittálódott és egyértelműen antiszemita volt. Miért nem ment vissza még egy picit időben, olyan kormányt választva restaurálandó példaképnek, amely kevéssé kompromittálta magát ebben a kérdésben?"

Nos, ez az alaptörvény hülyesége. Kényszeres pótcselekvés. Mintha az időt vissza lehetne forgatni és a dolgokat visszamanőleg semmissé tenni. A logika: a német megszállás kezdeti napjától a szovjet megszállás utolsó napjáig úgy tenni, mintha nem lett volna semmi. Számomra ez infantilis és abszurd.
süti beállítások módosítása