HTML

Férfi blog

"Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon." /Walter Lippmann/ Emberek vagyunk. A férfiak is. Gondolnak, éreznek, az autókon, nőkön kívül ezernyi más dologra is. Ennek szeretnék itt hangot adni.

Friss topikok

  • Hozzászólok: Szerencsetlen szomoru csalodott ember. Sosem lesz neked igazi szerelmed. Csak egy pina. Illatos. ... (2019.08.21. 19:18) Már csak a punci... - avagy, mi kell a férfinak?
  • legeslegujabbkor: Sajnos az emberiség csapong. Hol a hülyeség uralkodik, hol az ész kerekedik felül. Ne add fel (2019.07.11. 22:21) Nem is tudom, mit írjak...
  • Mr. Waszabi: Jézus! Most, így ennyi idő után újra olvasva tűnik fel, hogy legalább a felét n nem írtam meg akko... (2019.07.11. 19:36) Szemlélek
  • Mr. Waszabi: @Mia and me: ja, vagy úgy. Én kérek elnézést a Microsoft és a LinuxMint fejlesztői, illetve a Dell... (2019.07.03. 04:53) Isten demokrata
  • Mia and me (törölt): @desw: navégre valaki ezt is leírta hogy a 70-95 között születettekkel fizettetik ki az összes edd... (2019.03.07. 15:39) Nyugdíjpara

Linkblog

2012.01.10. 11:02 Mr. Waszabi

Tévúton Magyarország - avagy Hitel'2012

Megboldogult apám szokta volt mondani, hogy ha egy hülyeséget elég sokszor mondanak, azt előbb-utóbb elhiszik az emberek. Nos, ez történt az Orbán kormány költségvetés-centrikus szemlélete, retorikája nyomán is, még értelmes emberek tömegei is bementek utánuk az erdőbe.

Miért mondom? Nos, mert nem a hitellel, az eladósodással van a gond. Mivelhogy az relatív. Ha nincs elegendő pénze valakinek a jövője megteremtéséhez, akkor vagy megelégszik azzal, amit szűkös anyagi forrásai megengednek számára, vagy hitelt vesz fel magalapozandó a jövőt. A hangsúly a hitel hatékony felhasználásán van. Ha jól használják fel, valóban acél eléréshez, akkor eredményre visz. Ha nem jól, akkor valóban nem kívánatos helyzetet teremt. De nem a hitel teremti a helyzetet, hanem a hitel felfevevője, ezt azért látni kell. Ezért fals logika általánosságban, hogy a hitel az ellenségünk. Elvben jól hangzik Orbán Viktor igazsága, miszerint az adósság nem jó, adósnak lenni nem jó. Viszont a gazdasági felemelkedéshez nemzetgazdasági szinten évezredek óta szüksége van országoknak, gazdaságnak hitelekre, államformától majdnem függetlenül, tehát a gyakorlat, a bevált gyakorlat ellentmond e szép elméletnek. Nehéz elképzelni, hogy az emberiség történelmének évezredei alatt Orbán Viktor előtt senki nem fedezte fel a bölcsek kövét, különös tekintettel az egyiptomi, perzsa, asszír kultúrákra, amelyek azért hosszú évezredeken át prosperáló gazdaságot vittek. Nem 10-20-50 évről van szó. Valószínűsége annak van inkább - különösen az általa eddig kialakított helyzet fényében -, hogy Orbán nem vett észre, figyelembe jó pár gazdasági, ok-okozati összefüggést. Elnézve eddigi üzeneteit és tetteit, azokból inkább az látszik, hogy nem szerette volna figyelembe venni azokat, amelyeknek mellőzése országunk gazdaságát a mélypontra juttatta. Ez súlyosabb hiányosság, mint váratlan helyzetben rossz eseti döntést hozni. Mert a kudarc eleve a gondolkodásmódba, annak korlátoltságába van bedrótozva. Amíg ez nem változik, addig nincs remény bármiféle áttörésre politikájában. Tekintve, hogy Orbán Viktor az ideológiai, stratégiai kútfője a FIDESZ-KDNP pártszövetségnek, nos, emiatt nem segítene semmit Magyarország helyzetén egy más szereposztású FIDESZ-KDNP kormány sem - nem változna a gondolkodásmód, az igazi céljai, amelyek miatt idáig jutottunk. Ez látszik.

Visszatérve a témához, nézzünk csak pár erős gazdaságú nyugati államot, ahol az eladósodottság mértéke azonos, vagy magasabb a magyarnál, s még sem fenyegeti őket csőd. Mi a különbség? Nálunk az alapvető gond a gazdaság volumenének  és ezáltal jövedelmezőségének csökkenésével van. 2006 óta folyamatosan. A csökkenő gazdaság pedig csökkenő adóbevételt jelent az állam számára. Ha az állam méreteit, s ezzel összefüggésben igényeit nem igazítja a csökkenő adóbevételekhez, akkor keletkezik kezelhetetlen mértékű költségvetési hiány. Ennek finanszírozására hiteleket felvenni a hatékonyság növelés enélkül épp úgy nem megoldás, mint adókkal sarcolni a gazdasági szereplőket. Ki lehet vetni a füstadót, csipszadót, bármilyen adót, de ezek mind csak lassítják a gazdaságot, csökkentik versenyképességét. Nem csak a gazdaság szereplőinek kell rugalmasnak lennie nehezedő feltételek közt a túléléshez, fennmaradáshoz, de bizony az államnak is. Nem hogy elmúltak, de soha nem is voltak olyan idők, amikor az állam végtelen forrásokkal bírt, ez a naiv kép csupán az emberek tudatában keletkezett a kommunista vagy a korábbi jobboldali kormányok idején. Alapvetően elmondható, hogy általában az erősködik, akinek épphogy gyengül a talapzata, bizonytalan alapokon áll. 

Tekintve, hogy a problémát már a Bajnai-kormány felismerte és elkezdte orvosolni, sikerrel, nos nem igazán hihető, hogy az Orbán kormány ezzel ne lett volna tisztában. Hogy esetleg nem ilyen lóról álmodoztak hatalomra kerülésük előtt, hogy nem akartak tudomás vennie erről, inkább álmodtak egy nagyot, nos, azt elhiszem. De a valóság az a valóság, nem álom, nem mese. Körülmények, adottságok halmaza egy konkrét pillanatban. Ami azt is jelenti, hogy alkalmazkodni kellett volna ahhoz, s nem megpróbálni izomból felrúgni. Ez nem a foci pálya. Ez a magatartás, a konok és rugalmatlan magatartás nagyobb hiba egy felelős politikustól, mint amit elődei szemére vet.

A fentiek miatt nem megalapozott az Orbán kormány gazdaságpolitikája, s ezért nincs hitele a gazdasági szereplők előtt sem. Üres ígéretek, a szükséges tettek nélkül. Hogy a gazdaságot egy lelassult, volumenében visszavetett állapotban örökölték, az valóban a 2008-as válság és az azt megelőző vitatható gazdaságpolitika együttes hatása. Természetesen nem az emúltnyócévé, hanem az emúlttizenháromé, beleértve az első Orbán-kormány intézkedéseit is. Mert hogy utoljára felelős gazdaságpolitika a Horn kormány alatt volt itt, Bokros Lajos nevével fémjelezve.

Nos, jelen kormány viszont az öröklött körülményeken javítás helyett csak továbbrontott átgondolatlan államcentrikus adópolitikájával, ahelyett, hogy segítették volna a gazdaság fellendülését. Nos, ez nem az emúttnyócév következménye, hanem az emúttmásfélé. Ezért nem lehet hiteles az Orbán kormány mindaddig, amíg az állam karcsúsítása helyett annak bevételeit akarja növelni a gazdaság szereplőinek rovására. Az államnak nem gazdaságot kell teremtenie, csupán szabályokkal és törvényekkel serkenteni a gazdaság hatékonyságnak növekedését. A lehetőségeket a gazdasági szereplők meglátják, nem kell félteni őket, és fel is használják azokat a pénz hatékony felhasználására, áramoltatására. Akkor befektetnek, vállalkoznak, fejlesztenek s nem kivonják tőkéjüket. Utóbbi akkor történik, ha kifektetik őket, ez pedig sok mindennek nevezhető, de sikeres, jövőbe mutató gazdaságpolitikának nem. Most már bizonyíték kell, nem ígéret. Mármint az alkalmasságra. Akkor lesz hitel újra. Lesz a kormánynak, lesz az országnak s lesz a gazdaságnak is.

90 komment · 5 trackback

Címkék: tévút orbán kormány igéretek gazdaság politika


A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr883533618

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az idei költségvetést Leslie L. Lawrence egyik regényéből másolta ki Matolcsy 2012.01.11. 10:14:51

- Megdöbbentő volt a felismerés, mikor a 2012-es költségvetést olvasva, beugrott, hogy kedvenc szerzőm, Leslie L. Lawrence A Halál kisvasúton érkezik című művének sorai köszönnek vissza a törvényből, ráadásul mindenféle változtatás nélkül! - mondta el ...

Trackback: Hány euró Gyurcsány szabadsága? 2012.01.10. 22:47:12

 A Magyar Nemzet keddi címlapsztorija szerint az IMF hitel feltételei között az EU szerepeltetni kívánja a melegházasságokat kizáró alaptörvényi passzus eltörlését, valamint a Gyurcsány Ferenc elleni per megszüntetését. Őszintén remélem, hogy...

Trackback: Rogán Antal életrajza 2012.01.10. 17:30:07

Rogán egyéves pénzügyi ügyintézői gyakorlattal megy tárgyalni az IMF-hez. Tényleg az a jó az országnak, ha nem három felkészült gazdasági szakembert, hanem egy jogászt és két pártkatonát küld a Fidesz az oroszlánbarlangba? "Kihagyják Matolcsyt az...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2012.01.10. 17:29:17

Hogyan irányíthatja egy nemzet gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott vállalkozásban, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2012.01.10. 17:28:46

Alkalmas-e az ország vezetésére Orbán, akinek mindössze egy éves szociológus gyakornoki szakmai gyakorlata van a megélhetési politizálás mellett? Mihez ért az ELTE-n huszonnégy éve szerzett jogi diplomájával? Nézzük meg Europass sablonba feltöltött él...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2llkedő 2012.01.10. 17:16:05

"Az államnak nem gazdaságot kell teremtenie, csupán szabályokkal és törvényekkel serkenteni a gazdaság hatékonyságnak növekedését. A lehetőségeket a gazdasági szereplők meglátják, nem kell félteni őket, és fel is használják azokat a pénz hatékony felhasználására, áramoltatására. Akkor befektetnek, vállalkoznak, fejlesztenek s nem kivonják tőkéjüket. Utóbbi akkor történik, ha kifektetik őket, ez pedig sok mindennek nevezhető, de sikeres, jövőbe mutató gazdaságpolitikának nem."

A viz ha meg akarod fogni, kifolyik az ujjaid között. Úgy tudod megtartani, ha hagyod a tenyeredben. Hogy ne folyjon ki, egyensúlyozgathatsz, de mindig szabadon kell, hogy mozogjon. Ahhoz, hogy ezt meg tudd tenni, szeretet kell!

Ha egy kerti székben ücsörögsz, lehet, hogy odamegy hozzád egy mókus. Ha meg akarod fogni, elmegy. Ha hagyod ténferegni, és még mogyorót is adsz neki, lehet hogy még meg is tudod símogatni.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.10. 17:36:18

Csak egy férfi blogja? Semmi több?

Mekkora hazugság. :-)))

Beta_karotin 2012.01.10. 17:38:34

Korrekt ez a post...
A dakota és csapata egy 0.....

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.10. 17:41:08

Goebbels utódai hogy dicsérik egymást.

KenSentMe 2012.01.10. 17:52:57

@2llkedő: Azért remlem, hogy miközben vizet egyensúlyozol a kerti székben ülve, megtámad egy veszett mókus és beleharap a tökeidbe.

Nocomment 2012.01.10. 17:53:51

Hány cikkben kell még hasonló egyszerűséggel elmagyarázni a közgazdaság alapjait, ahhoz, hogy valamit felfogjon belőle a kormány? Egyszerűen senki, a saját diplomatáik, képviselőik sem értik mi történik a magyar gazdasággal. Hatalmas katyvasz az utóbbi 1,5 év, elképesztő csalódás hogy idáig jutottunk.

kvadrillio 2012.01.10. 17:56:24

"Ókovács Szilveszter: 10 hónap munkáért 3,3 milliós jutalom
Több mint 3,3 millió forint jutalmat kapott Ókovács Szilveszter, a Duna TV egykori vezérigazgatója a csatorna élén eltöltött tíz hónapos munkájáért – derült ki a Közszolgálati Kuratórium december 14-i tanácskozásának jegyzőkönyvéből, amit a napokban hoztak nyilvánosságra.
B. I.| NOL| 2012. január 10. |24 komment
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra
Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!
KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!
bogáncs11 | 2012. január 10. | 17:44:37

Na, ilyen szabályozásokkal kell megkerülni a "pofátlan végkielégítéseket." A bődületes kifizetések nem szűntek meg, csak átalakultak.
A Fidesz a jogi csűrés-csavarásban mindig tehetséges volt.
simitata | 2012. január 10. | 17:34:08

Szerintem megérdemelte a jutalmat, ha nem arról a rovatról fizették is ki, ahol éppen dolgozik. Tudni kell, hogy minden nap egy ügyet, a Vezér ügyét szolgálja. A pénznek pedig (Vespansianus császár óta, aki a nyilvános WC-k után szedett díjra mondta) nincs szaga.
xanadu | 2012. január 10. | 17:18:39

A munkát meg kell becsülni!

De akkor miért fizettek neki?
gope | 2012. január 10. | 17:13:41

A megfelelő ember a megfelelő helyen mindig megkapja jutalmát.
rasputyn | 2012. január 10. | 17:02:58

És ennek az okovácsnak az az értelmes nézése, bicskanyitogató.
rasputyn | 2012. január 10. | 17:00:58

És ezt kár ragozni. Ezek egyszerűen szégyentelen TOLVAJOK.
rasputyn | 2012. január 10. | 17:00:02

extrapont | 2012. január 10. | 16:44:32
A fodrászod megérdemli a sorsát, mert aki hülye haljon meg, de Én nem szavaztam ezekre a tolvajokra, én mért bűnhődök?
kelemenjanos | 2012. január 10. | 16:56:17

Megérdemli! Most már biztos helye van a sikert sikerre halmozó, megérdemelt díjazásban részesülők között!

Egyébként: Ő nem 98 %-al adózik! (De fog!, úgy visszamenőleges hatállyal!)
extrapont | 2012. január 10. | 16:44:32

Szép vastag bőre van a pasinak.... Ma megkérdezte tőlem a fodrászom, hogy nem tudom hol kell jelentkezni FIDESZ tapsolónakn(ő nem fogalmazott ilyen finoman, inkább egy bizonyos hátsó részt emlegetett), mert ő is szeretne pénzt kapni azért, hogy látványosan, nyilvánosan dicséri őket. Tavaly felére csökkent a bevétele, a bérleti diját háromszorosára emelte az önkormányzat, most még kamarába is be kell lépnie 5000 Ft-ért és azért szavazott a FIDESZ-re, mert azt igérték neki, hogy vállalkozó barát intézkedéseket hoznak és dübörögni fog a gazdaság..... (Na ja, nem mindenki hiszi el felnőttként a meséket)
LeftSide | 2012. január 10. | 16:22:17

1. Ő is 98%-kal adózik?
2. Jó lenne, ha láthatnánk, ki szavazott igennel, ki nemmel, s ki volt a tartózkodó.
Loksi | 2012. január 10. | 16:18:10

Szijjártó: Ezt a pofátlanságot! (mondta volna pl. 2008-ban)
Jager László | 2012. január 10. | 16:17:10

Biztosan megelőlegezték a Szilveszter napot és a 2012 január 2.-ai O/á-ban lezajlott gálaműsort.
Tisztelet a nagyoknak jelszóval.
Pénznek a család biztosan örült.
J.L.
wizes4 | 2012. január 10. | 16:17:07

Nokiás dobozban kapta?
Kispancsa | 2012. január 10. | 16:16:55

Az egyik ember jövedelme miért pofátlan, a másiké pedig nem?? Attól függ milyen a színe??
Van aki annyit keres, pl. szóvivő úr, hogy észre sem veszi azt az egy-két milliócska pluszt.
szupor | 2012. január 10. | 16:16:21

A 98 %-os különadó csak a 2 illetve 3,5 millió feletti részt érinti (Hogy Ókovácsra melyik küszöb vonatkozik, annak most nem néztem utána). A lényeg, hogy csak akkor van 98 %-os különadó, ha a pénzt a munkaviszony megszűnésével összefüggésben fizették ki. Nem csodálkoznék, ha Ókovács fizetés nélküli szabadságon lenne az Opera élén, azaz nem szűnt volna meg a munkaviszonya a Duna Televíziónál.
zita | 2012. január 10. | 16:12:52

137/2011.KH A Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriuma az Mttv. 102. § (2)-(3) bekezdéseire, Ókovács Szilveszter munkaszerződésének 3.4 pontjára, valamint az 52/2011. (IV. 6.) számú kuratóriumi határozatra tekintettel a Duna Televízió Nonprofit Zrt. korábbi vezérigazgatója, Ókovács Szilveszter 2011. évre vonatkozó időarányos prémiumát 3.327.575- Ft összegben határozza meg.
A Kuratórium jelen határozata alapján felhívja a Duna Televízió Nonprofit Zrt.-t, hogy intézkedjen a határozatban szereplő összeg szerinti munkavállalói prémium Ókovács Szilveszter részére történő megfizetéséről.
(5 igen, 2 nem, 1 tartózkodás)
Tisztelt Kuratórium!
Hát bizony ez a határozat nem tartalmaz prémium teljesítés értékelést, közpénzből teljesítés nélkül hogyan lehet prémiumot kifizetni??? Ha valaki szarul dolgozik akkor is megilleti a prémium?????mert egy hülye jogász beleírta a szerződésébe és akkor már jogszerű?
misi53 | 2012. január 10. | 16:12:24

én is adnék neki ,de azt fonják!!énekelni nézd már meg a yuotubén.
www.youtube.com/watch?v=_MBwYMUFKsA
Garzon | 2012. január 10. | 16:06:26

Ha leadóznék utána, akkor is ellenék vele egy darabig.

Mennyi a 98 százalék után maradó?
Ha kevés, miért kapja, ha sok, miért kapja?

Egyébként remek műsort csinált az O/A Kávéban.

zita | 2012. január 10. | 16:06:09

137/2011.KH A Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriuma az Mttv. 102. § (2)-(3) bekezdéseire, Ókovács Szilveszter munkaszerződésének 3.4 pontjára, valamint az 52/2011. (IV. 6.) számú kuratóriumi határozatra tekintettel a Duna Televízió Nonprofit Zrt. korábbi vezérigazgatója, Ókovács Szilveszter 2011. évre vonatkozó időarányos prémiumát 3.327.575- Ft összegben határozza meg.
A Kuratórium jelen határozata alapján felhívja a Duna Televízió Nonprofit Zrt.-t, hogy intézkedjen a határozatban szereplő összeg szerinti munkavállalói prémium Ókovács Szilveszter részére történő megfizetéséről.
(5 igen, 2 nem, 1 tartózkodás)
Tisztelt Kuratórium!
Hát bizony ez a határozat nem tartalmaz prémium teljesítés értékelést, közpénzből teljesítés nélkül hogyan lehet prémiumot kifizetni??? Ha valaki szarul dolgozik akkor is megilleti a prémium?????mert egy hülye jogász beleírta a szerződésébe és akkor már jogszerű?

mh5129 | 2012. január 10. | 16:04:25

hecketaper | 2012. január 10. | 15:56:44

Én úgy tudom hogy a jutalmakat elfelejtették betenni a törvénybe, de bocs a hülyeséget mondok.
hecketaper | 2012. január 10. | 15:56:44

A köz javára szolgált tehetsége,hisz 98% adó terheli az eféle jutalmakat.Nem?
ruszt | 2012. január 10. | 15:55:00

Én az ősszel azt a kritikát fogalmaztam meg ÓSz-rel szemben, hogy alkalmatlan az Operaház vezetésére, mivel valószínűsíthetően még sohasem volt olyan helyzetben, hogy akár 10 millió forint felhasználásáról dönthetett volna. Ez most megváltozni látszik - már amennyiben a saját jövedelme felhasználásáról maga dönt. Kár, hogy ezt sok hónappal megelőzte a kinevezés. De persze ha nem nevezik ki, nem kerül ilyen döntési helyzetbe. Igazi csapdahelyzet. :)
Shakespeare | 2012. január 10. | 15:49:57

Kiénekelte valakik zsebéből a pénzt ! :)))
taxi | 2012. január 10. | 15:47:37

A Fidesz alapította hír Tv egykori maki-műsorvezetője sokra vitte... Nem szégyen ekkora összeghez jutni csak azért, mert a kormánypárt s*ggnyalója?
HIRDETÉS

Ókovács Szilveszter
Népszabadság - Móricz Simon A kuratórium határozatban a következő szerepel: A Közszolgálati Közalapítvány Kuratóriuma az Mttv. 102. § (2)-(3) bekezdéseire, Ókovács Szilveszter munkaszerződésének 3.4 pontjára, valamint az 52/2011. (IV. 6.) számú kuratóriumi határozatra tekintettel a Duna Televízió Nonprofit Zrt. korábbi vezérigazgatója, Ókovács Szilveszter 2011. évre vonatkozó időarányos prémiumát 3.327.575- Ft összegben határozza meg.

A Kuratórium jelen határozata alapján felhívja a Duna Televízió Nonprofit Zrt.-t, hogy intézkedjen a határozatban szereplő összeg szerinti munkavállalói prémium Ókovács Szilveszter részére történő megfizetéséről. (5 igen, 2 nem, 1 tartózkodás)”

A Hír TV egykori műsorvezetőjét 2010. november 18-án választották meg a Duna Televízió vezérigazgatójává, Orbán Viktor miniszterelnök pedig tavaly augusztusban nevezte ki a Magyar Állami Operaház élére. Ezt követően Ókovács Szilveszter szeptemberben távozott a Duna TV-től, utódja Dobos Menyhért lett.
Címkék: Duna tv, jutalom, operaház
Kapcsolódó cikkek: szövegképMegdöbbentően mesés jutalmakat oszt az Apple | szövegvideóMinden rendben volt az Operánál? | szövegElolvadt a polgármesterek prémiuma | szövegképA Fidesz erőt demonstrálna: százezrek vonulnának Orbánért az utcára | szövegképMegyesi Gusztáv: Szintén zenész"
...hát sokba kerülnek a társadalomnak a Ókovács Szilveszterek !!!

Mr. Waszabi 2012.01.10. 18:02:32

@kvadrillio: ó, hát bonyolult logikán alapul ez. Mivel a siker maga láthatatlan, így a siker díjból tudhatja meg a közönség, hogy mekkora a siker. Érted már? ;)

El Curros 2012.01.10. 18:23:25

Nem "orbánistaként" mondom....Azért nem kell sportot csinálni abból, hogy rugdossuk Magyarországot. Minden szinte. Mindenki. Legfőképp külföldről ne "fordított névvel "szakértőként".
Ezek szinte kizárólag balliberális vélemények. Hiába nekik van hálózatuk.
Egyébként Feri testvér is sokat tüsténkedett a MNB körül, míg Járai volt a góré. Hozzányúlt a Monetáris Tanácshoz is (bővítette - nyilván a sajátjaival)
Akkor nem hörgött senki, nem jöttek a levelek, nem írt Németországból, Bécsből, Párizsból stb. Triznyák Oriza.
Akkoriban igen vastagon fogott "sminkceruza", kamuzás az EU felé. Pedig szólhattak volna: Ferikém ez nem jó így. Kuss volt,közben harmadával megugrott az (mindenféle) adósság.
Most lett hirtelen mindenki okos és felelős demokrata "NYUGATON" ?

Vagy talán nekik is inkább odahaza kéne jobban söprögetni? Netán nem mernek nekifogni? Végül is hány ház teteje ég Európában? Talán ezért idegesek?

P.mester 2012.01.10. 18:32:32

"Megboldogult apám szokta volt mondani, hogy ha egy hülyeséget elég sokszor mondanak, azt előbb-utóbb elhiszik az emberek."

Nemcsak apád mondta, ezt a goebbels-i propaganda találta ki. Hozzátéve azt is, hogy a propaganda igazságtartalma a siker szempontjából közömbös.

sivatagi n. 2012.01.10. 18:33:24

Beindult az átlátszó vörös propaganda, Bajnai nevét szajkózza az összes libbantkomcsi médium. Hátha az ő neve vonzó lesz, hátha ő lesz a bukott posztkomcsik megváltója :)

2llkedő 2012.01.10. 18:34:19

@El Curros: "Ezek szinte kizárólag balliberális vélemények. Hiába nekik van hálózatuk."

Végig kék gondolni, hogy vajh miért nincs jobboldali, Néppárti vélemény?

Mr. Waszabi 2012.01.10. 18:36:09

@El Curros: ne csúsztass. Gy. alatt fel sem merült, hogy az MNB kormányzati szerv felügyelete alá kerüljön.
Másrészt, ha nem tűnt volna fel, külföldön és itthon is csak Orbánt rugdossák, nem Magyarországot. És őt is csak azért, mert nem jól csinálja a dolgát.

hattyú 2012.01.10. 18:37:02

@El Curros: ezt komolyan írtad, vagy csak vicceltél? :D Jaj, én már csak röhögni tudok. :D

Táskás Tóni 2012.01.10. 18:39:51

@El Curros: Merkel és Sárközy- ballib?? Mondjuk nekik tényleg van hálózatuk. Ja és még annyit, hogy a gusztustalan Orbán nem írta alá Majtényi fiának főiskolai tanári kinevezését, 2012-ben Mo-on!!!! Nincs az a konzervatív ember aki ezért ne hányná le ezt a férget.

P.mester 2012.01.10. 18:44:26

@El Curros:

Aki kokikat és sallereket oszt, az ne csodálkozzon, ha utána visszakapja, és ne tetszelegjen a mártír szerepében. Az úgy nem megy, hogy szaros gumicsizmával berúgom a szalon ajtaját, és még elvárom, hogy megdicsérjenek.

Arról már nem is beszélve, hogy OV ámokfutása távolról sem a hivatalosan propagált "nemzeti érdek" megvédése érdekében történik, ez csak egy maszlag, fedőnév.

s 2012.01.10. 18:48:37

Faszomat verném bele matolcsy pofájába. Nem verem, mert undorító állat erre is.

Táskás Tóni 2012.01.10. 18:55:37

@s: Ő csak orbán lázálmainak kritika nélküli végrehajtója. Pontosan azért van még a helyén.

Mr. Waszabi 2012.01.10. 18:56:05

@P.mester: levontad a konklúziót helyettem is: Mr. Orbán goebbels-i propagandát folytat. Nem tegnaptól, hanem úgy 13 éve folyvást. És ahogy elnézem Goebbels főnöke is megihlette.

gogo boly 2012.01.10. 19:00:00

Koki? Tasli? Na mostjőn a FEKETE leves elvtársak!

El Curros 2012.01.10. 19:02:42

Mindenkinek:
Külföldön élő "magyargyanús" balliberálios újságírókról beszélek.

A nyugatot a '68-as generáció viszi. Függetlenül attól, hogy "balos v.jobbos".
Nekik a Szovjet blokk iránti "szimpátia" is belefért.
Valóban Orbán pöty, de én elsősorban más miatt nem kedvelem (egykulcsos adó, adójóváírás, áfa, adósmentés módja). Amúgy egyenlőre nem változott az életem.
Egyébként meg ravaszabban, "sunyibban" kellet volna a Nemzet érdekeit védeni. (pl. Japánok teszik az USA-l szemben)
Viszont az tény, hogy most mindenki hisztis. Az EU, a pénzvilág, az összes bürokrata,- akikegyébnt nem tudnak semmit megoldani,de most fellángoltak. Enyit elért orbán.

Qqriq 2012.01.10. 19:06:01

"..ha nem tűnt volna fel, külföldön és itthon is csak Orbánt rugdossák, nem Magyarországot"

"..az EU-elnökséget viselő dán kormány támogassa, hogy induljon eljárás Magyarország ellen a lisszaboni szerződés 7. cikkelye alapján..."
index.hu/kulfold/2012/01/10/a_danok_is_a_magyarok_ellen/

Talán olvashatnál híreket is, mielőtt ilyen szamárságot írnál....

Qqriq 2012.01.10. 19:06:54

@waszabi:

Az előző Neked szólt!

Táskás Tóni 2012.01.10. 19:10:55

@Qqriq: Orbánnak köszönd, hiszen ez a bunkó focista képviseli Mo-ot, sajnos.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.10. 19:11:03

Aljas, piti kis szarházi ez a bóvlis gnóm!

Bár a főiskolai tanárok miniszterelnöki kinevezése formalitás, Orbán Viktor decemberben mégis megakasztott egy ilyen eljárást. A kivételes eset elszenvedője Majtényi György történész, a volt adatvédelmi ombudsman, Majtényi László fia. Évtizedek óta nem fordult elő, hogy formai indok nélkül hiúsuljon meg egy főiskolai tanár kinevezése.

Tuvalu 2012.01.10. 19:16:39

"Viszont a gazdasági felemelkedéshez nemzetgazdasági szinten évezredek óta szüksége van országoknak, gazdaságnak hitelekre, államformától majdnem függetlenül, tehát a gyakorlat, a bevált gyakorlat ellentmond e szép elméletnek. Nehéz elképzelni, hogy az emberiség történelmének évezredei alatt Orbán Viktor előtt senki nem fedezte fel a bölcsek kövét, különös tekintettel az egyiptomi, perzsa, asszír kultúrákra, amelyek azért hosszú évezredeken át prosperáló gazdaságot vittek."

Csak úgy megjegyezném, hogy az i.e 7. században találták fel a pénzt, és a hitel onnan még arrébb volt. Szóval az asszírok totál nem jó példa, az egyiptomi nagyrészt pénz nélküli volt.

Qqriq 2012.01.10. 19:19:15

"Visszatérve a témához, nézzünk csak pár erős gazdaságú nyugati államot, ahol az eladósodottság mértéke azonos, vagy magasabb a magyarnál, s még sem fenyegeti őket csőd. Mi a különbség?"

Az, hogy ezek az országok rendelkeznek több tucat olyan multinacionális céggel, melyek hosszútávon csak haza talicskázzák a harmadik világ (és ebbe értsd Kelet-Európát is!) kirablása során szerzett javakat. (Merthogy hová is tennék?)

"Nálunk az alapvető gond a gazdaság volumenének és ezáltal jövedelmezőségének csökkenésével van. 2006 óta folyamatosan. A csökkenő gazdaság pedig csökkenő adóbevételt jelent az állam számára."

Pontosan. Oda a bérmunka előnyünk. Van már több ország a világban, ahol hajlandóak ugyanazt a termelést jóval olcsóbban elvégezni mint nálunk. A bérrabszolga foglalkoztatók tovább álltak Kínába. Adókedvezmény kifutott--> pá! Keresnek új balekot.

P.mester 2012.01.10. 19:21:22

@waszabi:

és ahogy látom, inkább elpusztít maga körül mindent, mint ama nevezetes osztrák festő, mert a "népe" nem érdemelte meg őt.

El Curros 2012.01.10. 19:22:03

Még a "Nyugatról"...az elmúlt évtized szinte csak bájolgásról szólt, finom diplomáciai húzásokról, szélhámoskodásról, tolerancia a piac szélhámosaival szemben, stb.
Márpedig sok-sok mindenben lépniük kell/kellene/kellett volna. Most mi vagyunk reflektorfényben, Viktor - nincs kétség - ezért sokat tett.
...de majd én arra leszek kíváncsi: milyen lesz az új Únió? Hány lépcsős, belső kör, két külső kör, várakozó pályás kör? Ki fogja megszavazni? Vagy majd csak azok szavazhatnak akik magukat a legerősebbnek gondolják? Ki fogja a változtatásokhoz szükséges módosításokat az alapszerződésben megváltoztatni? Lesz aki szavazhat róla, meg olyan is aki nem? Annak ellenére, hogy most elvileg mindenkinek ugyanakkora a szavazati súlya?
Viktornak nem lett volna szabad az IMF-t látványosan elkergetni. Továbbá a piac soha (de soha) nem fogja megbocsájtani a bankadót. Pláne úgy, hogy azt utánink még 13-an bevezették. Ha ezt a németek dobták volna be elsőnek, akkor kussolt volna mindenki. De ez most mindegy. Ha van rajtunk sapka az a baj, ha meg nem...akkor az.

Qqriq 2012.01.10. 19:24:28

@Táskás Tóni:

Ezt sem köszönném Orbánnak, de sajnos aki nem látja be, hogy aki a kormányt fikázza nyugaton, az az országot fikázza, az rám ne számítson! Nem azért, mert én egyet értek azzal amit Orbán művel, hanem egyszerűen, azért, mert a "művelt" világnak a "Magyarország" és az "Orbán-kormány" ugyanazok a fogalmak. Nincs annyi idejük ránk, hogy utána nézzenek mi a különbség a kettő között. (kb. ennyire vagyunk fontosak)

Mr. Waszabi 2012.01.10. 19:24:59

@Qqriq: Mire számítottál? Nem személyesen ellened mennek a dánok, meg mások se. Csak elegánsan agyonveretik Orbán az övéivel, mármint a magyar állampolgárokkal. Tudod, mint amikor a filmekben a geci zsarut becsukják a börtönbe azok közé, akiket ő juttatott rács mögé.
Az EU-bant nem csak gazdasági szempontok vannak, hanem demokratikus irányelvek is, amelyeknek jelenleg nem felelünk meg.
Ha jól láttam, Mr. Orbánnak számtalanszor szóltak innen-onnan, hogy fiú, ez nem lesz így jó. Ezekre a az a hivatalos álláspont lett, egyre dagadva, hogy Magyarország ellen a világ összeesküdött, majd még jobban keménykedett kormányunk.
Ugyanakkor a magyar közönség meglepően békésen, csendben viselte Orbán ámokfutását, nem igen tett semmit ellene. A franciáknál már tavaly felhúzták volna a lámpavasra (emlékezz, hogy a nyugdíjkorhatár emelésnél majdnem szétszedték Párizst).
Hát azért nyomják ki belőle velünk együtt a szart, hogy mi iktassuk ki, magyarok, itthon. Logikus, így belügy marad és a büszkeségünket is visszaszerezhetjük a világ előtt.

El Curros 2012.01.10. 19:30:57

Nagy a divatja Führer, diktátor, Goebbels "párhuzamoknak".

Ezzel talán off lesz, de lazítom blogot a stressz alól...
" A dekadens nyugati világot a kemény kézzel fogott keleti népek fogják leigázni"
Ha már ennyire autentikusak sokak "nácizásban", biztosan tudják a "szerző" nevét is!

Mr. Waszabi 2012.01.10. 19:33:55

@El Curros: érdekes, hogy minden szóba került itt hirtelen, csak a lényeg mellékes: itt ülünk a szarkupacban, amit Orbán volt szíves idetojni. Ti. arroganciájával elérte, hogy segítség helyett ultimátumokat kapjunk.
No tehát, most az a feladat, hogy ezt eltakarítsuk.
Lehet nézegetni a kritikus országok földjét, portáját, lehet kicsinyelni azokat, hogy nem is olyan zöld a füve, meg satnya a vetése, de ettől még a mi udvarunkon bűzölög a legnagyobb szarkupac a faluban. Ez a valóság, sajnos.

Qqriq 2012.01.10. 19:41:22

@waszabi:
"..Mr. Orbánnak számtalanszor szóltak innen-onnan, hogy fiú, ez nem lesz így jó. "

Honnan is? Te elhiszed, hogy a luxemburgi külügyminiszter háborgását a magyar törvények lefordítása, majd értelmezése, és nem a háborgás lefordítása okozta??? Ugye tetszik érteni a különbséget?

borzzz 2012.01.10. 19:42:41

@Qqriq: Elsőre tetszetős elmélet, de ha vetsz egy pillantást a svéd gazdasági mutatókra, akkor máris megdőlsz, mint a pisai torony.

El Curros 2012.01.10. 19:49:20

@waszabi: Orbán abban tévedett nagyot, hogy nem mérlegelte az Európai hangulatot. Most mindenre többszörös erővel harapnak.
Mit a kutyák. Ha egyébként is rossz a hangulatuk, jobban vicsorognak.
Ez persze képzavar, de igaz.
Még talán az is rossz húzás volt, hogy belpolitikának szóló - külföldi vonatkozású - harcias üzeneteket (Jobbik vitorlájából szelet kifogni) túlpörgette. De ez még mindig nem ok arra, hogy mindenki kizárólag rajtunk rugózzon.
Sokszor olyan törvényekért is gágogtak, amit el sem olvastak/olvashattak.
Ezzel sem Orbánt védem, pusztán a jelenséget tartom rossznak.

Qqriq 2012.01.10. 20:00:21

@borzzz:
Svédország? Nincsenek svéd multik akik haza talicskáznának? Ikea, Volvo, Grippen, ABB, Erickson? Ezekről a nevekről nekem valahogy mindig Svédország jut eszembe...

Egyszer jártam Malmőben, de nem emlékszem se a Tescora, se az Auschan-ra, se Paktiker-re, se Billa-ra, se Intersportra se..... egyéb pénz kitalicskázó kisker hálózatra (persze ettől még lehet, csak abban a fél napban nem futottam bele)

Amúgy meg elég vicces Svédországhoz mérni M.o.-t: az egyik beszállítóként csinált végig két világháborút, a másik meg vesztesként (majd 40 cucializmus). Én érzek némi különbséget a XXI. századi start pozíciók között ..

Lacdelo 2012.01.10. 20:12:01

A kulfoldi megitelesunk katasztrofalis. A BBC-n vasarnap reggel a gazdasagi hirekben jo 5 percen a magyar gazdasagi helyzet totalis kaoszat elemeztek. A Ft nagymerteku eseset a CHF es euroval szemben, raadasul egy olyan orszagban ahol az allamadossag es a privat szferajelentos resze devizaban van eladosodva. A helyzetertekelese minden kulfoldi lapnak es nyugati medianak katasztrofalisan lesujto Magyarorszagrol.

Az Indepent-ben a minap 2 oldalas vezercikk (a vilagrovatban)volt Magyarorszag kulturhaborujarol (Klub radio, Uj Szinhaz elnaciasodasa Dorner, neonaci Jobbik ternyerese, ami katasztrofa, Media Tanacs egyoldalusaga)es a Fidesz tovabbi antidemokratikus lepeseirol (AB es MNB, birosagok fuggetlensegenek a felszamolasarol es 9 eves kinevezesekrol).

"Investors are deeply unsure about the government's economic policies and whether it can agree upon a rescue loan with the International Monetary Fund.

Fitch Ratings' decision to cut Hungary's credit rating one notch, to BB+ from BBB-, was triggered partly "by further unorthodox economic policies which are undermining investor confidence and complicating the agreement of a new IMF-EU deal," said Matteo Napolitano, Director in Fitch's Sovereign Group. "

www.independent.co.uk/news/world/europe/ratings-agency-downgrades-hungary-to-junk-status-6286049.html?origin=internalSearch

www.zerohedge.com/news/hungarian-yields-soar-cds-hits-record-bill-auction-fails

"Less than a week after a fully failed 3 Year Hungarian bond auction (in which all bids were rejected by the government) sent Hungarian yields surging on December 29, things have gone from bad to worse culminating with today's 1 Year Bill auction which sold just HUF 35 billion ($140 million) in 1 year bills at a staggering 9.96%, a surge of over 2% compared to the yield for the same maturity debt sold just on December 22. To say that this is unsustainable is an understatement."

www.zerohedge.com/news/hungarian-yields-soar-cds-hits-record-bill-auction-fails

"FOR those wanting to find evidence of the headstrong and self-defeating approach of Hungary’s government and especially its prime minister, Viktor Orban, the decision to storm out of talks with the IMF in July 2010 was a prime example. So now is this month’s U-turn: the reopening of talks with the Washington-based institution on securing a precautionary credit line (a kind of overdraft for solvent but cash-strapped countries).

The move came after the Hungarian forint fell to a record low, successive bond auctions failed, and Standard & Poor’s, a ratings agency, said it was considering downgrading the country’s debt to junk status. The decision to go back to the IMF calmed the markets a little. But the effect was muffled by the clumsy way in which it was announced (neither the central bank nor even the IMF was consulted first)."

Lacdelo 2012.01.10. 20:13:37

"But for all its talk of national renewal Fidesz has little to show for its 18 months in power. The forint has slid to record lows; two rating agencies have downgraded Hungary’s public debt to junk; bond yields have topped 10%. Unemployment is nudging 11% and the labour-force participation rate is among the lowest in Europe. Yet these are not realities the government recognises. Gyorgy Matolcsy, the economy minister, has declared war on the IMF even as Hungary seeks help. The secret services have been ordered to investigate attacks on the currency. Officials condemn the central bank’s calculation of Hungary’s national debt as against the country’s interest."

www.economist.com/node/21542422

Tobb mint 10 Fideszt biralo elemzes a FT-ben az utobbi 1 honapban.

search.ft.com/search?queryText=orban&ftsearchType=type_news

"Party loyalists are being given 9- to 12-year terms at the head of powerful institutions like the public prosecutor’s office and the state audit office. Judges are being forced from the bench with a drop in the mandatory retirement age to 62 from 70, even while the approval process is being altered to assure the speedy ascension of the government’s nominees. In late December 2011, Hungary’s media council announced that it intended to throw an independent, opposition-aligned radio station, Klubradio, off the air."

topics.nytimes.com/top/news/international/countriesandterritories/hungary/index.html?scp=7&sq=fidesz&st=cse

A Washington Post a Fidesz altal kialakitott magyar rendszert egyenes Oroszorszaghoz es Feheroroszorszaghoz hasonlitja.

"But Hungary has another problem too: Its right-wing nationalist government has launched an assault on its democratic system of government. Using a two-thirds majority in parliament, it has pushed through a new constitution as well as a series of fundamental laws that give the ruling party sweeping powers over the judiciary, the media, churches and the central bank. With the new charter and laws taking effect Jan. 1, the government of Prime Minister Viktor Orban now more resembles the autocratic regimes of Russia and Belarus than fellow E.U. democracies."

www.washingtonpost.com/business/hungary-lacks-options-as-orban-bonds-routed-in-imf-row/2012/01/09/gIQAz9RukP_video.html

“Hungary’s problems are very country specific; there are problems in the region, but a lot of Hungary’s problems are of its own making,” Rawkins said in an interview on Bloomberg Television today. “As a result, they undermine confidence and it’s very hard to restore that confidence.”

www.bloomberg.com/news/2012-01-10/hungary-needs-imf-accord-in-first-half-to-restore-confidence-fitch-says.html

pom pom 2012.01.10. 20:50:13

ezt hívom negatív adóspirálnak

adóemelésekkel az adóbevételek csökkenek...

szánalmas

ugyanakkor diktatúra van, nincs szabad választás... a párttörvény stb miatt... a fides mindenkit kinyír mielőtt elindulhatna

azaz a gond, hogy az ő játékszabályaikkal nem lehet elzavarni őket...

véres forradalom kell és erre alkalom lesz a zálamcsőd...

léényeg hogy mind gebedjen meg, nehogy visszajöjjenek az ablakon

brekek 2012.01.10. 20:50:14

Nagyon régen, nem most ebben a helyzetben mondom, mondtam, hogy országunk legnagyobb tragédiája hogy a fidesz helyett nem volt más a legutóbbi választásokkor!! Boritékolni lehetett a mostani helyzetet. Felelőtlen ,komolytalan suhancok társasága, semmi más. A bátorság hülyeséggel párosulva az álmoskönyv szerint sem egy jó párositás..Csak az a baj, hogy mi isszuk meg a levét!

Mr. Waszabi 2012.01.10. 21:08:43

@Qqriq: racionálisan nézem helyzetünket, nem érzelmi alapon. Az ország megválasztott egy olyan embert a miniszterelnöki székbe, aki nem bizonyult méltónak erre. Mert azt mondta nekik, amit hallani akartak. Nem bizonyult megalapozottnak a választás, ez látszik az eredményein. Ha a nemzetieskedő propagandája mellett legalább Hitler teljesítményének a felét hozta volna gazdasági fronton, időarányosan, bizony nem írtam volna egy kukkot sem gazdasági témában. Mert legalább előnyét is látnánk a dolognak, még ha a demokráciát be is kellett áldozni érte. Ezzel szemben felemelkedés helyett a csőd szélére vitt, erkölcsileg és gazdaságilag is. Bizonyíték, nem ígéret.
Összefogás? Egy olyan ember szájából, aki 13 év óta csak megosztotta saját országát, akár hatalomban volt, akár ellenzékben?
Azt mondta, hogy ne arra figyeljünk, amit mond, hanem amit tesz. Hát, arra néztem, és azt láttam, hogy nemzeti, igazságosabb alkotmány, jogrendszer alkotásának égisze alatt valójában oszd meg és uralkodjot játszik.
1 év alatt összeugrasztotta a manyup tagokat és az állami járulékfizetőket, a jól keresőket a keveset keresőkkel, a munkavállalókat a munkáltatókkal, s végül a magyarokat az egész világgal. És még sorolhatnám, de csak ennyi jutott eszembe hirtelen.
Kivel fogott össze? Berlusconival, mindössze. Szép teljesítmény.
Még a pártszövetségei sem összefogások, egyszerűen bedarált, felszívott gyenge pártokat.
Aki megosztásra törekszik valójában, az nehezen fog egységet, összefogást teremteni. Mondhatjuk, hogy nem szavahihető, nem de?
Hogy ki mit szeretne hinni, és mi a valóság, nos, az két dolog.
Az érem másik oldala, hogy az összefogás önkéntes esemény. Az nem annyira nevezhető összefogásnak, hogy szétrombolom a házadat, aztán megveregetem a válladat együttérzően és azt mondom, fogjunk össze az ellenség ellen, és építsük együtt ujjá. Átbaszás szaga van a dolognak.
Ha valaki hülyeséget csinál, legkevesebb akkor lesz méltó az összefogásra a károsultakkal, ha beismeri, hogy hülye volt és bocsánatot kér. Ilyesmi sem az ő részéről, sem szóvivői útján nem hangzott el eddig. A felcsúti beszédre gondolok.

Táskás Tóni 2012.01.10. 21:11:25

@Qqriq: Amikor orbán szétterítette az országunkon a médiatörvény miatt az eu-ban kapott sallert és pofont az nagyon nagy ge.iség volt. Csak erre utaltam

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.10. 21:12:28

@El Curros:
Nincs veszve semmi!
Hogy miért, megmondom a blogomban.

ssjani 2012.01.10. 21:18:34

Lesz itt még a Kohn-Bendit miniszterelnöki főtanácsadó. Akkor milyen jó lesz !

Mr. Waszabi 2012.01.10. 21:20:38

@brekek: nem kell ide többségi kormány, ezt kell megérteni végre. A demokráciához fel kell nőni. Eleddig 4 alkalommal volt többségi parlament országunkban. Innen visszanézve, utoljára a Horn kormány volt képes biztos politikai bukást hozó,ám az ország jövője szempontjából kedvező döntéseket hozni többségi kormányban, lásd Bokros-csomag.
1998 óta az látszik, hogy a politikai hatalom és az állami pénzek elosztására megy ki az egész balhé.
Ezért reálisan egy 4-6 párti parlament volna egészséges az országnak, ahol senkinek nincs 2/3-a, s amelyben egymás korlátozzák a pártok úgy a hatalomgyakorlásban, mint a lopásban. Ez volna az ország és a választók érdeke.
Eleve rossz pálya arról álmodozni, hogy milyen többségi politikai erő tudná a mostani koalíciót kimozdítani helyéből. Ha a választók tanulnak az eddigiekből, akkor ők fogják megosztani a politikusokat a jövőben, hogy ne azok osszák meg őket. 5 millió pár százzal, pár ezerrel szemben.
Most azért szopik a nemzet, hogy ezt megtanulja végre. Ha buta marad, akkor legközelebb is rosszul fog választani és a szopás folytatódik.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.10. 21:30:31

Én nem értek egyet azzal, hogy jó, ha folyamatosan felvesszük a hiteleket és nem fizetjük vissza. Szerintem (amiről mindenki lemondott) az lenne a normális, ha fellendüléskor visszafizetjük a hiteleket (alacsonyan tartjuk) és ha gáz van, akkor lehet hitelt felvenni.
Ha akkor is hitelekkel támogatjuk a fejlődést, amikor növekszik a gazdaság, akkor jönnek a politikusok és nagyokat kezdenek ígérgetni (lásd tipikus példa a 13., 14. havi nyugdíj). A felvett hiteleket meg kajára költjük.

Mr. Waszabi 2012.01.10. 21:30:31

@El Curros: nézegettem a franciákat, németeket, briteket. Az tűnt fel, hogy ugyan ott is van szélső jobb,jobboldal meg liberális és baloldal, meg még mások is, még sem kúrták széjjel saját országukat pártpolitikai alapon.
Nos, ők kicsit régebb óta élnek változatlan államformában és paici elrendezésben, mint mi. Úgy 60 és 400 év között, melyik, mióta.
Hát, a miénk meg röpke 20 év alatt idáig jutott. Ezek után logikusnak látszik, hogy nekünk van mit tanulni amonnan, nem fordítva.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.10. 22:10:01

Álszent, simlis, szarjankók!

1400 milliárdos megszorítás van, felszámolták a Gyermekszegénység Elleni Programirodát, az Esélyházak megyei hálózatát, egyes egyetemi képzéseken 95 százalékkal kevesebb diák tanulhat tandíjmentesen. Szóval elég kemény a helyzet. S mit hallunk a híradóban? Kormánybiztosok azért panaszkodnak, mert túl régi az Audijuk és össze van karcolva.

Budai Gyulának – aki elvileg a közpénzek szabálytalan elköltése után nyomoz – az a baja, hogy nem tud a kocsijával „reprezentálni". Mi a túrót kell reprezentálnia egy elszámoltatási kormánybiztosnak? Netán az egymillió munkahelyet hiába váró nyírségi választói előtt kéne „reprezentálnia"?
Ókovács panasza pedig külön szép azok után, hogy ma derült ki, úgy kapott év végén 3,3 milliós prémiumot a Duna TV-től, hogy szeptember óta már nem is dolgozik ott, koncepciója megbukott. Az opera café című hétvégi giccses, szar műsora is befuccsolt!

Szóval, kedves olvasóink, drámai képsorok következnek. Használt Audik, kissé karcolt, kopott belsővel!

Takarodjatok!

Mr. Waszabi 2012.01.10. 22:29:58

@Bayer Zsót, simlis, jellemtelen tapló!: ne izgasd magad. A jelenlegi törvények alapján ő is elszámoltatható lesz:)

Adalberto Gellenzeeri 2012.01.10. 22:42:40

Egyre több az értelmes, tényeken alapuló, elemző blog. Indulat és gyűlöletmentesen. A kommentek egy része pedig változatlanul primitív, szektaelkötelezett, vak, gyűlölettel teli. Ballibsikommunista mindenki aki csak egy kicsit is gondolkodik annak érdekében, hogy itt valami pozitív elmozdulás legyen. kara-kán és ilyesmi embereknek felesleges volt az írástudás megszerzésének képessége. A középkorban a magyar lakosság nagy része írástudatlan volt. Ezért aztán elég volt, ha a pap megmondta mi a jó és mi nem. Ezeknek orbán a papjuk, a FIDESZ az egyházuk. És persze még ma is a középkorban élnek. Kedves Waszabi , ezért felesleges ezeknek a közgazdaság legelemibb törvényeiről, összefüggéseiről beszélni. Minden tiszteletem neked, hogy mégis megpróbálod.

2012.01.11. 00:16:38

@Kara kán:" Goebbels utódai hogy dicsérik egymást."

Kire gondolsz? Szíjjártó és Giró?

2012.01.11. 00:28:00

@Tuvalu:" Arany, ezüst, bronz a legáltalánosabban használt árupénzekké váltak már az i. e. 3. évezredben."

Az egységes súlyú, öntött fémpénzt Lüdiában. Valóban.

2012.01.11. 00:33:29

@Tuvalu:
A hitel csaknem 3000 évvel korábbi történet.
Mezopotámia. Ma lízingnek neveznénk.
A hitelhez ugyanis NEM kell pénz.
Ígérvény. Lehet fizetni terményben is, akár.

gerdo 2012.01.11. 00:33:40

Ez is jo cikk. Az orban kormany gazdasagpolitikaja megbukott. Kegyetlenul. Itt mar csak egyet lehet tenni: be kell ismerni. A mi dolgunk ebben annyi, hogy ha erre nem hajlando, akkor kiverjuk belole. Az nem kerdes, hogy igy vagy ugy de tole is meg fogjuk hallani az "elkurtuk"-ot, amit nem tudunk az az, hogy mi marad az orszagbol mire ezt megteszi.

2012.01.11. 00:35:26

@Tuvalu: Ja, maga a papír pénz is ígérvény. sőt, mára a fémpénz sem ér annyit, mint ami rá van nyomva. Szemben a korábbi arany, ezüst érmékkel.

2012.01.11. 00:42:56

@El Curros:" Nem "orbánistaként" mondom..."

Pedig úgy tűnik...
Mert mit is csinálsz? Próbálod relativizálni Orbán tetteit, hogyaszondja:

mert Gyurcsány is... de neki se sikerült.
mert a nyugati liberál-kommmunissssták- meg a néppárt legutóbbi levele: hagyjátok békén Orbánt, úgyis megteszi, amit akarunk!

Lencsés lstván 2012.01.11. 06:02:58

@Kara kán: Mondja az aki Marx, Engels és Lenin elméleteinek primitív formáját terjeszti. Te rohadt anonim!

Lencsés lstván 2012.01.11. 06:03:39

@lndex: Menj a kurva anyádba a linkjeiddel!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2012.01.11. 06:47:13

@Lencsés lstván:
Megint, ne garázdálkodj!
Megint be fognak vinni az opniba.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.01.11. 08:30:29

Közrendőrből milliárdos / 20 év alatt/ "becsületes" munkával, majd miniszter kedvezményes nyugdíjjal, Pintér Sándor féle "életpályamodellt" mindenkinek.

Különös tekintettel a rokkantnyugdíjasok fizetett fidesz bérenc orvosok által a nemlétező munka világába történő visszaterelésére.

Orbán van még egérút, most takarodj!

Rá Dios 2012.01.11. 08:31:54

Röviden: Orbán nem egy Széchenyi...

ajjaj99 2012.01.11. 09:12:14

@Könnyen elkaptuk, uram!: Személyes kérdésem lenne: A neved honnan van? Valami idézet?

2012.01.11. 10:15:40

@Kara kán:" Megint, ne garázdálkodj!
Megint be fognak vinni az opniba."

Legalább találkoztok.

2012.01.11. 10:17:24

@ajjaj99:
Brian élete

Poncius Pilátus:
-Mit követett el a kis latol?
tiszt:
-Öööö könnyen elkaptuk , Uram!

ajjaj99 2012.01.11. 12:00:22

@Könnyen elkaptuk, uram!: Köszönöm! Nem emlékeztem rá, pedig többször láttam. Tetszik.

Tuvalu 2012.01.11. 12:04:32

@Könnyen elkaptuk, uram!: Jó, oké, volt korábban is hitel. De azért akkoriban még lehetett olyan csip-csup dolgokat, mint piramis felépíteni nemhitelből.

viszont nem értem hogy a korábbi arany és ezüst érmék miért is értek annyit mint ami rá van nyomva? Az arany és ezüst miért rendelkezne valamiféle belső értékkel? Azok értékét is az értékükbe vetett hit adja, mint a dollárét, a különbség hogy nehezebb nyomtatni belölük újat. :D

2012.01.11. 22:54:34

@ajjaj99:
Örülök, hogy segíthettem.
Szerintem nézd meg mégegyszer, nekem ahányszor látom, mindig nyújt valami újat.
És sajnos mindig van benne valami aktuális. Persze nem nagy kunszt. Az emberi butaság állandó.

2012.01.11. 23:01:14

@Tuvalu: Az arany és ezüst érmék a felhasznált nemesfém értékével volt arányos.
Mivel mindkettő viszonylag ritka, így ez általánosan elfogadható volt más országokban, más kultúrákban is. (Európa-Ázsia)

A régebbi kultúrák használtak más fizetőeszközt is, például kagylóhéjat, de ez inkább váltó formában működött: a kibocsájtó szavatolt az értékéért.
Ma ilyen a papírpénz, de a fémpénzek is. A felhasznált alapanyag értéke köszönő viszonyban sincs piaci értékével.

gyakorlatilag a kibocsátó állam szavatolja, hogy azt a papírdarabot, amin a király. királynő, pénzügyminiszter, stb aláírása szerepel, bármikor levásárolhatod.

Az aranyérme viszont beolvasztva is ugyanannyit ért. (a maga korában, nem keverendő bele a kérdésbe a mai numizmatikai értéke)

2012.01.11. 23:04:00

@Tuvalu: "De azért akkoriban még lehetett olyan csip-csup dolgokat, mint piramis felépíteni nemhitelből."

Egyiptom kurrrva gazdag volt!

A hitelt nem annyira az államok vették fel.
Inkább adták.
A suméroknál is úgy indult, hogy termelőeszközt kapott , a későbbi learatott búzával fizetett.

Tuvalu 2012.01.11. 23:10:05

@Könnyen elkaptuk, uram!: De pont ezt mondom, hogy mivel az aranynak és ezüstnek sincs igazából értéke (vagyis ugyanannyi tömegű vas pl sokkal több mindenre felhasználható) így "értéküket" pontosan korlátosságuk adja. De ettől még nincs nekik értékük olyanformán mint mondjuk egy kiló kenyérnek, amit ha meg akarsz enni, akkor ugyanaz az értéke az éhed csillapításának szempontjából akkor is, ha a világ összes emberének is van belőle. Evvel szemben a dollár értéke lemegy ha egy csomót nyomtatnak belőle, és az aranyé is ha rájövök hogyan is kell előállítani. :D Ebben az értelemben nem különböznek a dollártól (csak abban, hogy nehezebb kibányászni extra mennyiséget belőlük). De ettől még ahogy az egyik okos mondta "az aranya 6000 éve buborékban van". Tehát nem az "értékét" éri, hanem ami a korlátosságából és az emberek hitéből adódik.

Tuvalu 2012.01.11. 23:12:47

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ha meg a hitelt szerinted se az államok vették fel, a pénz megjelenése előtt (bár elvileg lehetett olyat, hogy "ha adsz vasat, akkor verek belőle fegyvert, kifosztom a szomszédunkat, és adok neked a zsákmányból"), akkor a poszt eredeti okossága mégsem áll, ami ahhoz hasonlítja Orbánék hülyeségét, hogy már az asszírok se bírtak jobbat kitalálni mintsem hogy hitelből kormányoznak, ami nyilvánvalóan nem igaz.

2012.01.11. 23:43:34

@Tuvalu: A poszt megvédése nem tisztem.
az arannyal meg kettős tévedésben élsz:
Mindig értékesebb volt, mint más fém. Éppen azért, mert kevés volt belőle. Birtoklása a gazdagság fokmérője volt.

Más: arany, ezüst lényegesen nagyobb felhasználási területű, mint a vas.
Áram vezetés.
Ionos formában, de önmagában is baktericid hatású.

Például: használják seb fertőtlenítésre. Több ezer éve. Már a görögök is...
Próbáld ki vassal!!!

Nem korrodál. Próbáld ki vassal!
ellenáll savaknak...
Soroljam még?

De értékét nem a használati érték adta,
ha így lenne, akkor meg is érkeznénk az árucsere szintjére.
Mivel a kenyér hasznos, mert elveri az éhséget, cseréljünk kenyeret zsömlére???

2012.01.11. 23:47:18

@Tuvalu:" De ettől még ahogy az egyik okos mondta "az aranya 6000 éve buborékban van".

Veszélyes gondolkodás. Melyik arany? A fizikai? Az talán, bár drága a tárolása. Értéke annak is hullámzik, bár minél hosszabb időintervallumot veszünk, annál igazabb a tétel.
jelentősége inkább abban van, hogy bármilyen válság, háború következik be, a fizikai arany érték lesz.

Papírarany? Mint bármilyen más értékpapír a piacon.

Tuvalu 2012.01.12. 00:55:57

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nana, az ilyen "mindig" kezdetű érvelésekkel csak óvatosan. Szerinted minek örült jobban i.e 10000-ben az ember? A meteorvasnak, vagy a meteoraranynak? Oké, biztos örült, hogy vezeti az áramot, meg annak is örült volna, hogy baktericid hatású (nem hiszem hogy próbálta), de azért te is tudod, hogy pontosan az az egy értéke volt, hogy oda lehetett adni asszonynak, mert szépen csillogott, és nem rozsdált el. Evvel szemben a szintén szűkös vasforrásoknak nagyobb hasznát vette, mert használati tárgyat könnyebb volt belőle készíteni. De egyébként is ha tényleg olyan sokféle használati módja lenne az aranynak, akkor egy-egy dúsgazdag ókori uralkodó ugyan miért nem csinált használati tárgyat aranyból, miért csak ékszert (aranyfésűvel is lehet persze hajat fésülni de nincs előnye más anyagból készülthöz képest)? És ha mindez nem lenne elég, azt végképp nem gondolhatod, hogy az arany-vas cserearány az elmúlt 6000 évben bármikor is az arany többszázszoros használati értéke miatt lett volna többszázszoros.
De persze még mindig amiatt beszélünk el egymás mellett, mert az "érték" mint fogalom számodra annyit tesz, hogy mekkora fogyasztói kosárra tudod elcserélni, ami ugyan lehet egyfajta definíció, de akkor teljesen tisztában kell legyél vele, hogy az arany értéke 99%-ban a ritkaságából ered, nem felhasználási lehetőségeiből (korrekt volt amúgy, hogy felsoroltad az arany körülbelül összes lehetséges modern felhasználási módját, ellenben a vas felhasználási területére nagyvonalúan azt hiszed, hogy bármi mással pótolható volna/volt a világtörténelem folyamán).

Amúgy rengeteg dolog van, ami szűkös ugyan, mégse "ér" sokat, más szűkös dolgok pedig néha értékessé válnak néha elvesztik értéküket. És az arany meg ha elveszti szűkös mivoltát, akkor ugyanúgy elveszti értékét, mint a papírpénz (kb. ha meglesz a fúziós energia, akkor ez meg is fog történni)

A buborékot meg jóhogy a fizikai aranyra értette az ürge.

Na mindegy érdekes volt eszmét cserélni a kérdésben, értettem az érveidet, még akkor is ha nem minddel értettem egyet.

2012.01.12. 23:15:22

@Tuvalu: Jó, befejeztem a polemizálást. Ugyanaz az érved ellenem, amit én állítottam: az arany ritkasága miatt volt értékes.
Te jöttél a használati értékkel ,aminek semmi köze az aranypénzhez.
Most meg úgy állítod be, mintha én mondtam volna.
Ennyi.

2012.01.12. 23:17:26

@Tuvalu: "Na mindegy érdekes volt eszmét cserélni a kérdésben, értettem az érveidet, még akkor is ha nem minddel értettem egyet."

Miért nem művelődsz? Van interneted. Olvasgass! Mondjuk vannak elérhető diplomamunkák a pénz illetve hitel témákban. Egyetemi. érdekesek.

Tehát nem velem vitáztál, hanem általam citált tényekkel.

2012.01.12. 23:20:22

@Tuvalu: "És az arany meg ha elveszti szűkös mivoltát, akkor ugyanúgy elveszti értékét, mint a papírpénz (kb. ha meglesz a fúziós energia, akkor ez meg is fog történni)"

Már megint az alkímia? Oszt minek? Minek az arany csinálás, ha értéktelen lesz? Normális vagy?
Inkább vasat kell csinálni ürülékből!

Tuvalu 2012.01.13. 12:41:11

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ne húzzál már fel a fasságaiddal, ember. " Miért nem művelődsz?" Ez mekkora már? Olyan mintha én azt írnám, hogy "miért nem gondolkodsz?". Pedig írhatnám, hogy az aranycsinálás lehetősége (ami már ma is létezik, mert ki lehet lődözni egy-egy protont a higanyból, de jelenleg ez költséges) az, ami elértéktelenítené az aranyat. Mivel az univerzális "értékét" az adja, hogy nem lehet belőle többet kinyomtatni, ezért már a lehetőség, hogy mégis készíthető arany gazdaságosan, már ez is levinné a megbízhatóságát a dollár szintjére (amiből szintén nem nyomtatnak túl sokat, de mivel a lehetőség fennáll, ezért más dimenzió, mint az arany, ha vésztartalékról van szó).

És mégse jövök fassággal, hogy "olvassál, meg van interneted". Én a magam részéről úgy értékeltem az érveidet, hogy bár bizonyos kérdéseket rosszul látsz, másokat meg simán csak másképp, de ettől még nagyjából jól érvelsz és jók a gondolataid. Erre jössz egy ilyen lenéző, arrogáns fassággal, hogy művelődjél, meg olvasgassál...

2012.01.15. 01:13:59

@Tuvalu: Bocs, hogy megsértettelek. Csak tudod, mielőtt véleményt nyilvánítasz a hitel történelmével kapcsolatban, nem nagy teher utánaolvasni.

Az aranycsinálás: értelmetlen. Minek rontanánk le az arany árát, mégha sikerülne is megoldani olcsón az atomi szerkezetét?

Akkor inkább székletből vasat.

2012.01.15. 01:30:22

@Tuvalu: Csináltak már aranyat, csak nem ólomból, hanem platinából :) Persze atomi szinten, szólva nem lett öt kiló platinából hat kiló arany :) De amúgy lehetséges. Az ólomatomba belelősz egy protont, elmondasz egy imát, hogy ott maradjon (nem nagyon akar majd :P ) és máris van egy atom aranyad. Az egész eljárás költségesebb mint a nyereség (pár milliószor), de van egy atom aranyad :) Igazából gyorsabban és olcsóbban aranyhoz jutsz, ha a tengervízből kinyered. Átlag egy millió vödör tengervízben van 1 gramm arany :)

Amúgy mondok jobbat: egy emberi hajszál kétezred része aranyból van. ha 1 tonna hajat savban feloldasz, majd valahogy eltünteted róla a kismilliárd különböző sókat és egyéb maradékvegyületet, máris lesz 1 kg vegytiszta aranyad :)

Mr. Waszabi 2012.02.14. 00:22:11

@Qqriq: bszod alássan, kinek a politikája miatt baszogatják M.o.-t? Az enyém miatt? Vagy Orbán Viktoré miatt? Kettőt találhatsz.
A nép, az isten adta nép felhatalmazta OV-t hogy bármit csinálhasson a nevében. Hát csinált. A nép meg ette, mint a mannát és remélte a hazugságok valóra válását. Most már itt a gyomorrontás, romlott volt a manna, de a nép még szorítja a lukat, hátha nem kell befosni. Mert micsoda szégyen, erre van csak gondja, pedig közel az ájulás. De tenni nem tesz ellene, csak bólogat és várja a mannát konokul. Mert ez könnyebb, könnyebb hazudni magunknak, mint felgyenesedve tükörbe nézni és kijavítani, ami nem jó. Hát mit érdemel az ilyen sunyi ország?
Ez látszik ám kintről is, nem csak bentről, s ezért nem tesznek a kintiek különbséget az ország és kormánya között. Mert egy kutya. Az mindenkinek a maga hülyesége, ha elhiszi a nemzetvédelmi maszlagot, meg a világösszeesküvést.
Bástya elvtárs...kb.
süti beállítások módosítása