HTML

Férfi blog

"Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon." /Walter Lippmann/ Emberek vagyunk. A férfiak is. Gondolnak, éreznek, az autókon, nőkön kívül ezernyi más dologra is. Ennek szeretnék itt hangot adni.

Friss topikok

  • Hozzászólok: Szerencsetlen szomoru csalodott ember. Sosem lesz neked igazi szerelmed. Csak egy pina. Illatos. ... (2019.08.21. 19:18) Már csak a punci... - avagy, mi kell a férfinak?
  • legeslegujabbkor: Sajnos az emberiség csapong. Hol a hülyeség uralkodik, hol az ész kerekedik felül. Ne add fel (2019.07.11. 22:21) Nem is tudom, mit írjak...
  • Mr. Waszabi: Jézus! Most, így ennyi idő után újra olvasva tűnik fel, hogy legalább a felét n nem írtam meg akko... (2019.07.11. 19:36) Szemlélek
  • Mr. Waszabi: @Mia and me: ja, vagy úgy. Én kérek elnézést a Microsoft és a LinuxMint fejlesztői, illetve a Dell... (2019.07.03. 04:53) Isten demokrata
  • Mia and me (törölt): @desw: navégre valaki ezt is leírta hogy a 70-95 között születettekkel fizettetik ki az összes edd... (2019.03.07. 15:39) Nyugdíjpara

Linkblog

2011.11.02. 15:59 Mr. Waszabi

Drá(ch)ma - Európa vs demokrácia

Megfogalmaztam már párszor, hogy Európában nincs demokrácia. Mert nincs. Ez azonban most nyer igazán jelentőséget, kritikus, szélsőséges helyzetben. Nem tekinthető demokráciának, amikor a feudalista hatalom (mert a hatalom gyakorlásának módja nem változott évszázadok óta, csak az öltözet modernizálódott) önkényétől függően mennyi beleszólást enged a népnek. Mert a kulcskérdés itt a hatalom gyakorlás alapvető módja. Demokrácia az, amikor a hatalom nem léphet át bizonyos korlátokat, nem érhet el keze a kerítésen túlra - amely kerítést a népakarat szabta számára. De ez nálunk nem így van, ezt lássuk be. Gyakorlati megvalósulása abban tükröződik, hogy kritikus helyzetben a hatalom megszemélyesítője, képviselője magához ragadja-e a hatalmat és a törvényeket módosítja a hatalom kiterjesztése érdekében avagy alárendeli magát a demokratikusnak mondott törvényrendszer szellemének. A saját szemszögéből látni vélt gazdasági, vagy politikai veszélyek esetén is, így értendő.

Ne menjünk messzire, itt van az USA nyári költségvetési hiány-plafon emelése. Nem szartak be a republikánus képviselők az esetleg bekövetkező államcsődtől, azaz az állami hivatalok, szervek fizetésképtelen állapotának bekövetkeztétől, és az ezzel esetleg okozott gondoktól. Mert a törvényeket tiszteletben tartották és erre számítottak, számíthattak a kormányzó többség valamint az állampolgárok részéről is. Ja, és - amint láthattuk -, a kormányzó demokratáknak s elnöküknek sem jutott eszébe, hogy a nehéz helyzetet elkerülendő, ideiglenesen felfüggessze az ország alkotmányát, törvényeit vagy bármiféle furmányos jogi okoskodással megkerüljék az érvényben levő törvényeket. Mert az a zsinórmérték a demokráciában, értjük ugye. Ahol a törvényt változtatják a pillanatnyi érdekekhez, helyzethez, ahol feltételes a demokrácia, nos, ott nincs demokrácia. Csak színjáték az egész. Nem de nem, ha csak addig vagyok a barátod, amíg szarba nem kerülsz, s baj esetén lelécelek, vagy egyenesen elárullak, nos, az se igazi barátság, ugye? Magyarázhatom viselkedésemet előtted, még se leszek meggyőző, igaz?

Látni kell, hogy az Európában honos "parlamentáris demokrácia" kifejezésben a parlamentáris jelző jelenti a herélő kést - a hatalmat a parlament képviselők és a kormány kezébe adja. Légy szíves, most ne tedd fel azt a hülye kérdést itt ellenvetésként, hogy tudok-e jobbat, hisz ez az általánosan elterjedt. Nem kéne erről írnom, ha olyan frankón működne. De nem teszi. Egyébként a status quo meg nem kérdőjelezése nem vezet változáshoz. Pozitívhoz sem, azaz fejlődéshez, javuláshoz sem. Értsük meg, hogy ha valamit mindenki egyformán szarul csinál, plusz-mínusz pár százalék, az még nem jelenti azt, hogy nem lehet jobban csinálni, csak azt, hogy senki nem csinálja jobban. Okot bárki mondhat rá ezret is akár, de eleve rossz megközelítés a probléma megoldása helyett létjogosultságának igazolása, mert az nem vezet változtatáshoz. Javuláshoz sem. Attól, hogy a feudalista állam átmentve magát, lazábbra engedi a választópolgárok gyeplőjét, nos, az csak egy lazább gyeplő a hatalom valódi birtoklóinak, egy szűkebb csoportosulásnak kezében - ennek köze nincs a demokratikus államformához lényegileg. Márpedig Európa nagy és kis hatalmai is mind hasonló feudalista gyökereken éldegélnek mind e mai napig - 2011.11.02-át írunk, csak mondom / gyengébbek kedvéért: ez a 21. században van -, változó mértékű áldemokráciát gyakorolva a fent említett gyeplő feszítés-lazítás technikájával élve. Bizonyára létezik pár ország a kontinensen a kisebbek között, ahol a demokrácia nagyobb mértékben működik, de ez nem jellemző az EU egészére nézve. A feudalizmus jelzőt abban az értelemben használom, miszerint nem tekinti döntésre képesnek - vagy, ami közelebb áll a valósághoz: nem akarja döntésre képesnek tekinteni -  választópolgárait, akát sok évtizedes regnálás után sem. Azaz, nem fejlődik e tekintetben. Ennek egy valódi mozgató rugója lehet valójában: nem akarja  a hatalom gyakorlását kiengedni egy szűk csoport kezéből, biztos, ami biztos. Márpedig félnivalója csak annak van, akiben hátsószándékok lappangnak.  E lappangó indok pedig: mindig jöhet egy olyan helyzet, amikor a népnek nem tetszik a törvényhozó célja, s nehogy már keresztbe tegyen a laikus. Jobban lemeztelenítve: a törvényhozó hatalomnak vannak olyan szándékai, amelyek kiválthatják a népakarat nemtetszését. Nos, ezen alapállás miatt soha nem is fog megváltozni ez az államforma, amelynek célja mindig az állam fenntartása, akár tűzzel-vassal, vér árán is, a nép érdekeinek rovására - s ezért nem számít kritikus szituációban a népakarat. A számít szempontjaiba a népakaratnak nincs beleszólása, soha nem is volt a modern korban. Mindig a hatalom kovácsai kezében volt, akik takaróként a "tudományos" háttért vették elő, ha nagyon nem tudtak elég meggyőzően hazudni. Megfélemlítő okot mindig lehet találni a korlátozásra, ezt különösen jól láthatjuk a jelenlegi megnehezült gazdasági és politikai helyzetekben Európa-szerte, mert egyre többet találnak. Még az általunk szilárd demokráciáknak tekintett országokban is. Nagyjából úgy fogalmazható, hogy a demokrácia súlya a gondok függvénye, fordított arányosság elvén: akkor nagyobb, ha épp kevés és kicsi a gond. Amint veszélybe kerülnek a politikai grémium által fontosnak ítélt folyamatok, célok, abban a pillanatban lefújják a farsangi bulit, mindenki leveti a jelmezt s kiderül, hogy az egész nem spontán, nem igazi, hanem csak színjáték, amelynek rendezője van. Amint az államhatalom gyakorlójának egén feltűnik az első bárányfelhő, épp a hatalom birtokosa az, amely azonnal korlátozni, szűkíteni kezdi a néphatalom gyakorlását. Ez van sajnos. Ha a bilibe belelógott ujjaiddal megtörlöd a szemed, látni fogod te is. Persze, csak ha akarod. Hogy ezen túl mit szeretnél hinni, az más tészta.

A demokrácia alulról jövő kezdeményezésen alapulhat, az a népakarat. A meglevő, csoportérdek motiválta hatalom felülről, a hatalom saját kezétől való átalakítása még nem eredményezett ilyet a történelem során, ezt nyugodtan leírhatom. Pont azért nem, mert a hatalomnak megvan az a rossz szokása, hogy bár kimondhatja az egyenlőséget szájával - ígérni bármit lehet -, azért a keze maga felé hajlik, szeret csalni, kiskapukat hagyni a maga számára a törvényalkotás, a jogi folyamatok sűrűjében. Jog- vagy inkább törvényállam van, ez a helyes szó rá, nem a demokrácia. Szélsőséges példaként épp Magyarországot hozhatjuk, ahol bohóctréfába illő, ahogyan a 2/3-os választási győzelemmel az uralkodó politikai pártszövetség szépen kimagozza a demokráciát, pont a nép akaratra, egészen pontosan már csak a nép felhatalmazására hivatkozva és fennálló törvényi rendszerben korábban saját keze által szándékoltan hagyott hézagokat kihasználva. 

Mire ezt olvasod, lehet, már emelkedik az agyvízszinted, melyből kígyók s békák kiáltanak pusztulj!-t, de inkább hűtsd le magad. Ássunk kicsit mélyebbre. Az EU és az euró ötlete is egy volt kormányfőkből, befolyásos üzletemberekből álló csoport, a Bilderberg csoport tagjainak ötleteiből és elhatározásaiból származik. Titkos társaság, amely egyrészt sikeresen kerüli a nyilvánosságot mintegy fél évszázad óta, másrészt, hűen titkos jelzőjéhez, tevékenységeinek részletei csak évtizedekkel események után kerülnek napvilágra, amikor az kiszivárgott információnak már nincs érdemi hatása terveikre. Évtizedekre előre terveznek - persze az emberiség érdekében. Egy probléma van ezzel, hogy az "emberiség érdeke" kifejezés mindig a jövő homályába mutató valami, azt élő ember még nem igen vonatkoztathatta magára.

Jellemző a csoport hatalmára, hogy az EU létrehozását az 1950-es években, az euróét pedig az 1960-as évek elején határozták el. Igen, jól írtam: elhatározták. Néhány volt tag nyilatkozata szerint. Hm. Egy olyan csoport, amely legálisan semmilyen hatalomnak nem volt birtokosa sosem egyetlen európai országban vagy az EGK-ban, illetve a későbbi EU-ban sem, sem semmilyen hivatalos funkciót nem töltött be sosem. Hát, elég érdekes.

Mindezt azért írom, mert számomra a görög népszavazás és az EU hatalmak s gazdasági szereplők viselkedése sematikusnak tűnik. Köze nincs az USA-ban nyáron zajlott eseményekhez, még nyomokban sem. Európa máig feudalista, hatalom centrikus maradt. Ezzel állja útját saját fejlődésének. Miért kell elvszerűen gondolkodni, szögletesen? Mert fáj pár befektetőnek, hogy veszteség éri? Miért kell a félelemnek eluralkodnia általánosságban a kontinensen? Nem a görögöket kéne seggbe kúrni, inkább a befektetői, tőzsdei mechanizmusokat modernizálni, hogy ne omoljon össze az egész európai gazdaság egyetlen, önhibájából bajba került ország kiugrása miatt. Mert valójában mit számít egy 10 milliós kis ország összeomlása? Akkora piacot jelentett az EU-n belül? Nem hát. A valódi ok a további veszteségtől való félelem. Annak félelme, hogy maga a jelenség, a görögök "lázadása" a feudalista európai nagyhatalmak akarata ellenében aláássa a francia és német elnökök kínkeservvel kiszenvedett tervét. Amely terv végül is nem annyira Görögország megmentéséről szól, hanem sokkal inkább az EU és az euró haláltusájának halasztgatásáról, a valódi problémákkal való szembenézés elkerüléséről. Még mindig. Érdekes, ám egyáltalán nem bámulatra méltó jelenség, hogy inkább azt az egész országot akarja az EU politikai és gazdasági mechanizmusa a saját elképzelései szerint hajlítani, csak hogy önmaguk ósdi és elavult hibáin, hézagain, gondolkodásmódján ne kelljen javítani, változtatni. Alkottak egy rendszert, amit törhetetlennek hittek. Sokba került a projekt, sok évtizeden át, s már a mi csatlakozásunkkor is erőlködés szaga volt. Aztán, amikor megesik az első törésteszt, s azt eredmény nem 5 csillagos, akkor a tesztforgatókönyvet akarják megváltoztatni, ahelyett, hogy a tesztből okulva inkább a teszt tárgyán javítanának? 

Lehet mondani, hogy az erősebb kutya baszik. Igen, lehet. De ennek nem sok köze van a demokráciához, meg a fejlett emberi gondolkodáshoz. Egyáltalán, a gondolkodáshoz nem sok köze van. Valahol sorsszerű is, hogy haláltusája közben Európa óriása épp a demokrácia bölcsőjével kerül összetűzésbe. 

 

9 komment · 1 trackback


A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr113348106

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Világforradalom túltárgyalva - Pártok helyett mentőangyalok jönnek? 2011.11.04. 16:10:20

 A demokrácia állapotáról szóló cikksorozat első részében az október 15-i "világforradalom" akció kapcsán elmélkedtünk a nyugati demokráciákban tapasztalható elégedetlenségi hullámról, és a lehetséges megoldásokról, második részében Manu...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.12. 15:44:50

Megnéztem a blogod, és azt kell mondanom hogy nagyon jó írás, egytől egyig. Tárgyilagosak. A demokrácia kifejtése tetszik a legjobban. Szerintem még soha nem létező fogalom csak. Talán a kommunizmushoz hasonlítanám.

Mr. Waszabi 2011.11.12. 18:36:55

@Lakásfelújító Feri: köszönöm. Reméltem, hogy vannak még normális emberek. Vagy hogy én is annak számítok:)
Tudni egy dolog, de érezni, taoasztalni is, az se megvetendő élmény...

Mr. Waszabi 2011.11.12. 18:39:00

@Lakásfelújító Feri: nézd, a demokrácia, modern felfogásban nem tökéletes, de hogy nekünk közeledni kéne hozzá, az bizonyos. Nem olyan rossz az , ami a franciáknál vagy angoloknál, hollandoknál van.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.13. 04:51:04

Az igaz más országokban másként labdáznak. Nálunk pedig megkurtítják az Alkotmánybíróság hatáskörét, hogy tetszőlegesen élhessenek a 2/3-os többséggel. Pedig rendbe lehetne tenni ezt az országot, pl tényleg munkahely teremtéssel. De nem úgy ahogy a jelenlegi vezetők is csinálják. Ez a járulék, vagy adó emelés, vagy áfa körében. Valódi járulék csökkentésre lenne szükség, hogy a vállalkozók minél több embert tudjanak bejelenteni, és minél több ember kerüljön be az állami rendszerbe. Mindjárt lenne tb befizetés, illetve nyugdíj befizetés is. De nálunk nem ez a helyzet. Itt hasonlóan sok vállalkozóhoz hasonlítva, add meg uram azonnal elvet követik. Verik a mellüket, hogy csökkent az államadósság? Ugyan már. Egyszerűen államosították azt a 3.000Mrd forintot, amit elloptak a befizetőktől. Olyan feltételeket szabva a 2/3-os előnnyel, ami Európában is egyedül álló. Még hogy 1 millió új munkahelyet létesítenek...
Ez már bukott ötlet volt a sípszó előtt is, de sok a naiv, becsapható ember még most is hazánkban. A közmunka programot létrehozzák, és lesz óriási állami támogatással munkahelye 500.000 embernek talán az adófizetők pénzéből? Ez biztosan nagyon jó lesz, valakiknek, mert az államnak, és egyben nekünk adófizetőknek nem. Véleményem szerint a közmunka programmal ( Sepregetés, fűnyírás, padon ülve szotyizás,) nem fog emelkedni a hazai GDP. Sőt! Káros hatásai lesznek...

Mr. Waszabi 2011.11.13. 07:14:58

@Lakásfelújító Feri: a probléma gyökere: Orbán (és jogász csapata) saját vállalkozásaként kezeli az országot. Ha megnézed, a fidesz pártvezetése és a jelen kormány tagjainak többsége nem vállalkozott semmiben: a politikából élnekaz egyetem óta. Nem csináltak sajátot, megízlelve, megtapasztalva milyen is az a gyakorlatban, hogyan kell sikerre vinni, mit lehet, mit nem lehet. Nem. Ő ezt a lépést kihagyta, neki mindjárt a készbe kellett beleülni, ő nem ér rá, mert ő nem tanulásra, időpocsékolásra született. Ezért rajtunk kísérletezik, élesben, nagy tétekkel. Hiszi, hogy sikerülhet, egyszerűen nem tud más vonalat követni. Ugyanazokkal a problémákkal találja szemeb magát, amik miatt elszarta előző kormányzását is és nem tanult hibáiból, nem javított rajtuk semmit. Ez látszik.
Mondd, mennyire gyakorlatias az, akinek sose volt polgári foglalkozása? Mit tud a hétköznapi életről, annak problémáiról és pláne megoldásairól? Mit tudhat? Semmit, nyilván. Pár osztályt kihagyott az élet iskolájában. És nyilvánvalóan látszik ténykedéseiből, hogy az ott meg nem tanultak hiányoznak a sikerhez, a jó döntésekhez.
Emiatt például semmi gyakorlati érzéke, tudása nincsen a pénz megtermelését illetőleg. Bár van körötte pár ember, aki megjárta ezt az utat, még sem tanul tőlük, nem taníthatják, mert fixa ideája, hogy ő úgy született, hogy ért hozzá. És a nagyobb baj, hogy ezért egója nem tűri el azt sem, hogy bárki jobban csináljon nálánál valamit. Ott van Járai, Varga, akik azért csináltak ezt azt a gazdasági életben. Miért nem ők csinálják a gazdaságpolitikát? Miért Matolcsy az ász Orbán szerint? Mert hozzá hasonlóan nincs tapasztalata, nem tud semmit a gazdaságról. Hivatalnok volt csupán világ életében. Kisszerű motivációk ezek. Ezért vannak fals elképzeléseik a gazdaság mechanizmusairól, annak problémáiról és kezelésükről. Ezért nem tudják, hogy milyen szituban milyen lépések nem működőképesek. Ez látszott 98-2002 között és azóta is egyfolytában. Most is.
A 2002-es bukása utáni időszakot se arra használta, hogy tapasztalati hiányosságait pótolja, fejlessze magát, hanem egyfolytában az elvesztett hatalom visszaszerzésére fordította energiáit, a legmocskosabb eszközöktől sem visszariadva. Én ezt látom alapproblémának vele kapcsolatban. Gyurcsány, Bajnai miért nem törekedett teljhatalomra? Mert nem az országon akarták megtanulni, bizonyítani vezetési képességeiket, másrészt nem uralkodni akartak, csak sikerre vinni az országot. Most tekintsünk el a tipikusan elkövetett politikusi hibától, ami az emúttnyócévben történt, hogy az életszínvonal emelkedés kedvéért az eladósodás útjára léptek. A demokrácia határait nem lépték át, a jogrendszert nem alakították át - tudtak megbukni is.
Orbánt bukása után hova hívták meg vezetőnek, esetleg tanítani? Sehova. 750ezres pártelnöki fizetésből tengődött szegénykém. Meg felcsúton tanított a fociakadémián, amit állami pénzből ő alapított. Fasza.
Mostani bukása után se fogja senki meghívni sehova. Nem alkalmas egyszerűen.
Mindez azért fontos, mert nincs szociális érzékenysége sem, nem volt hol és mikor kialakuljon, nem tudja, minek mi a reális ára, meddig lehet elmenni adott szituációban politikusként. Ha kell, kitapossa az emberek belét céljai eléréséhez. 2 hasonló példát láttam a történelemben: Hitlert és Sztalin. Érdemes megnézni, miket műveltek hőn szeretett nemzetükkel céljaik érdekében, mekkora gödörbe vitték, Orbánéhoz hasonló magatartással, motivációkkal.
Nem azt mondom, hogy nem volt egy-két jó ötlete is, de az kevés az egészhez viszonyítva, a végeredmény erősen negatív. Mégpedig azért, mert mind a Széchenyi program, mind az adócsökkentési program állami erőforrások meglétére épül. Nincs benne ötlet a kritikus, erőforrás szegény helyzetek kezelésére. A másik alapprobléma, az emberi, miszerint aki hazudik, csal, kijátssza, megosztja alárendeltjeit egymás ellen, az nem tudja őket sem igazságosságra, sem tisztességre nevelni, egységre meg pláne nem. Mert maga nem arra mutat követendő példát, amit hirdet a szájával. Márpedig a beszéd és a cselekedetek összhangja szükséges egy vezető sikeréhez. Tudod, mit mond a jó parancsnok csatában? Utánam. Nem pedig azt, hogy előre. Van különbség.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.13. 07:54:11

Valóban van különbség az utánam, és az előre szavak között. :))
Írásaid alapján azt merném tételezni, hogy újságírásból élsz. A tényleírásod tökéletesnek mondható. Orbán? El fog az a korona gurulni hamarosan a fejéről. Pártelnöki fizetés? Igaz.
De a választási törvénnyel is nagy a baj. A listás bejutást meg kellene szüntetni. Örök belépő némelyik banditának. Erről mi a véleményed? A 2/3-os többséggel beültetik saját embereiket a megfelelő helyekre, hogy a harácsolás után is védettek legyenek.

Mr. Waszabi 2011.11.13. 09:20:16

@Lakásfelújító Feri: hehe:) Nem vagyok újságíró. Ez csak magán hobbi, írok amiről fontosnak gondolom - nem fizet érte senki. Informatikával foglalkozom - ez a kétkezi munkám -, ebből élek 25 éve.

A politikusok ügyesen nem engedték át a kontroll gyakorlását a választási rendszer felett a népnek, még 1990-ben.
Sztem könnyebb megbékélni a valósággal, mint olyan kérdésekkel kínozni magunkat, amiknek megoldására nincs lehetőségünk. Ilyen például ez is, hogy a hatalom mivel él vissza. Nincs mese, meg kell várni, amíg a a politikusok saját belátásukból (lásd: bukták, fiaskók) megtanulják, hogy mi az, ami nem működik. Ahogy a kis ember is a saját bőrén tanul az élettől.
Vagy le kell lökni őket a székből, de ennek itt nincs hagyománya és nem biztos, hogy ez a helyes út.
Egy arrogáns, hazudós ember esetében az a tuti megoldás,ha a saját hülyesége áldozata lesz, más keze érintése nélkül. Mert akkor nem foghatja másra buktája okait. Ezt látjuk most Orbán estében. Filmbe illő jelenet.
Áldozatai vagyunk saját hiszékenységünknek, nagyravágyásunknak, ezt használta aki ő a hatalomra kerüléshez. De lássuk, hogy csak azt lehet becsapni, aki maga is szeretné becsapni önmagát. Ezért kell most nekünk is fizetni az árat, ezért nem tehető egzaktan egyedül Orbán felleőssé. Ezért nem tehető felelőssé Gyurcsány sem, vagy Antall sem. Nem egyedül csinálták, benne volt itt mindenki, aki itt élt.
Ok, a politikus hazudik. A kisember meg adót csal,ügyeskedik okosba, például. Sok kisember együtt csinált annyi kárt, mint féltucat politikus, tehát egál van.

Lakásfelújító Feri · http://www.lakasfelujitas1.hu 2011.11.13. 16:30:29

Azzal a bizonyos egállal nem értek egyet. Olyan körülményeket kellene teremteni törvényesen, hogy szívesebben fizessenek az emberek adót. Illetve értékteremtő munkahelyeket kellene teremteni, ami eladható nyugaton, keleten egyaránt. Országunk is jó úton halad a csőd felé. Igaz a Görögöknél sokkal magasabb az életszínvonal. Ott nem voltak megszorítások csak papíron. Érdekesnek mondanám, hogy állandósulni látszik az adóteher növelése, de az életszínvonal fordítottan arányos kb.

Mr. Waszabi 2011.11.13. 17:53:44

@Lakásfelújító Feri: a görögök meghamisították számaikat. Nagyobb léptékben hazudtak, mint a mi kormányaink.
Ők is egy 10 milliós ország. Hogy a tökbe hoztak össze 500 mrd eurós tartozást? Ez nem szúrt szemet? Hol van ahhoz képest a mi adósságunk? Bakfitty az.
Hazudtak, mint a vízfolyás, nagypályán játszottak nagy tétben. És nem Papandreu költötte el ott sem az 500 milliárdot, hanem az a 10 millió állampolgár, aki kib jól élt az elmúlt 5 évben. A kormányuk csak a számokat hamisította meg, hogy a nép elvehessen olyan pénzt, amire nem volt jogosult. De ettől még elvették, felélték, nem de? Hogy mit hittek a munka nélkül való magas életszínvonalról, az mindegy. Lopásnak hívják az ilyesmit.
Ami az adófizetést illeti, ez a felfelé mutogatás eddig se jött be. Pont ez volt a baj, hogy 20 évig ez ment. Rendben, nem fizettek az emberek, mert nem volt ínyükre. Most nem azért fognak fizetni, mert kellemesek lettek a feltételek, hanem mert rákényszerítik őket. A valóság így működik, nem az elvárások szerint, ezt kéne megérteni. Pláne, hogy nem először következik ránk ilyen szituáció. Tanulni kéne végre a fiaskókból, hogy mi hogyan nem működik. Enélkül nem lesz haladás.
süti beállítások módosítása