HTML

Férfi blog

"Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon." /Walter Lippmann/ Emberek vagyunk. A férfiak is. Gondolnak, éreznek, az autókon, nőkön kívül ezernyi más dologra is. Ennek szeretnék itt hangot adni.

Friss topikok

  • Hozzászólok: Szerencsetlen szomoru csalodott ember. Sosem lesz neked igazi szerelmed. Csak egy pina. Illatos. ... (2019.08.21. 19:18) Már csak a punci... - avagy, mi kell a férfinak?
  • legeslegujabbkor: Sajnos az emberiség csapong. Hol a hülyeség uralkodik, hol az ész kerekedik felül. Ne add fel (2019.07.11. 22:21) Nem is tudom, mit írjak...
  • Mr. Waszabi: Jézus! Most, így ennyi idő után újra olvasva tűnik fel, hogy legalább a felét n nem írtam meg akko... (2019.07.11. 19:36) Szemlélek
  • Mr. Waszabi: @Mia and me: ja, vagy úgy. Én kérek elnézést a Microsoft és a LinuxMint fejlesztői, illetve a Dell... (2019.07.03. 04:53) Isten demokrata
  • Mia and me (törölt): @desw: navégre valaki ezt is leírta hogy a 70-95 között születettekkel fizettetik ki az összes edd... (2019.03.07. 15:39) Nyugdíjpara

Linkblog

2016.02.25. 22:12 Mr. Waszabi

Kijelentkezés

Asszem, elegem lett mostanra. Ki szeretnék jelentkezni az emberiségből. Úgy en bloc. Bármijéből, amit le volt képes tenni eddig asztalomra. Mert szememben akár két éve, akár 5 éve, akár most  - csak egy kupac büdös szarnak tűnik mindaz, amiről itt évek óta hazudozni próbálják sokan és egyre többen, hogy mindaz igazából értékes, mennyei étek, tisztább mint az antarktiszi hóból frissen olvasztott víz. Az előbbiek valódi eszenciája, hétköznapjaink szintjén, hogy egyre többet hazudtak, egyre többen. Számomra nem igazán meggyőző e történés. Attól ugyanis, hogy egy hazugságot hányan igyekeznek valóságnak hazudni, nos, az a hazugság egy fikarcnyival sem kerül közelebb az igazsághoz - csak picit vagy nagyon népszerűbb hazugsággá válik. Logika. 

Nos, ezzel a népszerű téveszmével változatlanul szemben állva, inkább önállóan, saját júzerrel folytatnám földi létemet a továbbiakban. Dedikált júzerrel. Mármint - ha informatikában jártas vagy némiképp -, akkor saját, nevesített tevékenység-loggal, így értem. Azaz, amit én tettem, az kötődjön nevemhez, személyemhez, amit viszont nem én tettem, mondtam, az maradjon annak nyakán, aki tette vagy mondta. Már csak hogy azonosítható, követhető legyen később, hogy mihez adtam nevem, miben vettem részt itt tartózkodásom alatt, mit csináltam vagy nem tettem.

Nem akarnék és senkivel szembe helyezkedni, hadakozni holmi óvodás hazugságaikkal - csak hagyjanak emberként élni, embernek lenni saját elhivatásom szerint. Lehetne? Nem engedélyt kérek olyanoktól, akik nem viselték sosem az ember nevet, mert nem voltak méltó rá, csak udvariasságból kérdeztem, mintegy költői kérdésként tettem fel. Választ csak olyan emberektől várok, akik nagy E-vel is embereknek minősítették magukat a modern korban. Mármint a való élet talaján, tevőlegesen. Hogy ki, mit mond, ígér, hát az lófasz se, még halványlila esti ködpermettel megszórva sem. 

Az ember alapvetően jónak, tisztának, tehetségesnek születik e világra, csak a felnőttek által diktált környezeti feltételek rontják őt el, húzzák le a posványba, terelik el olyan irányokba gondolkodását, céljait, vágyait, a maguk ostobasága, megalkuvásai korlátai mentén, amelyek csak a rothadás lefolyócsövébe vezetik őt - felnőtt korában legalábbis ott találja magát, minden eredeti törekvése ellenére. És akkor elgondolkodik, miért is nem sikerült. 

Az egyik gondolat a szemközt közeledő pöcegödör bűze megérzésekor, hogy, ugyan kit érdekel majd az utókorban, hogy ebben a zárt szisztémában mekkorát ugrottam magasan, vagy mennyire voltam jó Messihez képest a pályán, vagy mennyivel tudtam többet hazudni a "legtehetségesebbnek" mondott politikusokhoz képest a jelenben? Például téged sem érdekel, hogy 50-100-150 vagy 1000 éve ki, mi olyan aktuális szempontrendszerhez mérve magát, mennyiben felelt annak meg vagy épp közösítették ki. Azt az embert értékeled bármire is távlatilag, aki hosszabb távon pozitívan hatott cselekményeivel az emberiségre - vagy éppen elítéled őt negatív hatásaiért. Na ugye, hogy zéró értéke van annak, ha az ember az aktuális értékrendhez igazítja magát? Ja. 

Relativizmus. Alias, aktuális, önző, gyáva, emberi hazugságok megnyilvánulása, hatása a korra, az abban élőkre.

Nincs nagy baj - már ha azt tekintjük nincs bajnak, hogy az egyes emberek egyre többet engednek saját értékrendjükből holmi diktált, ám minden esetben annál kevesebbet jelentő, kevesebb paraméternek megfelelni követelő, és ennek mentén kisebb teljesítményt megkövetelő elvárások előírásainak.  

15 komment

Címkék: ma férfi kormány társadalom lejtmenet édesmindegymi mitmondjakmég


A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr918411566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.02.27. 16:34:05

Nagyon sok mindenben egyetèrtek, de azèrt nem látom ilyen sötèten a dolgokat. Sőt... :)

Az elvárásokkal kapcsolatban...azok akik elvárásokkal èlnek, tulajdonkèppen a változásra, változtatásra kèptelen (jobban mondva: változni nem tudó/akaró) emberek.

Akinek van saját belső irányítása, annak nem szàmítanak az elvàrások, nem foglalkozik velük.

Mr. Waszabi 2016.02.27. 20:51:37

@mandulazöld: jaj, nem kell komolyan venni :) Alapvetően az a probléma, hogy évek óta már csak este van időm írni. Sok év óta minden reggel valami jó gondolattal indulok. Régebben meg tudtam tartani a napi jó gondolatot a nap végéig, és este írtam meg. Vagy napközben. De az elmúlt években megnehezedett az életem, már nem tudom megtartani gyakran azt a jó gondolatot, az építőt. A napban rám rakódik sok szr, beszennyeződöm - más emberek, és persze a saját szrom kotyvalékával - és estére, fáradtan gyakran elsötétül a szemüvegem. Évek óta azért ritkulnak írásaim, mert nem akarok negatívat írni, hisz nem is ezért kezdtem el. Másfelől, pár éve már úgy vagyok vele, hogy nem minden jó gondolat, érzés arra való, hogy megírjam, elmondjam, hanem, hogy megcselekedjem, véghezvigyem. Másfelől, az írás kontraproduktív is - amit nem írok meg, és nem cselekszem meg, mindaz a gondolat, érzés bennreked, dolgozik, pusztít. Ha megírom, kimegy - ha megcselekszem, kimegy. Dem ha valakinek olyan gondolatai vannak, mint nekem, és mennyiségben is sokféle, akkor nagyon bátornak kell lenni a cselekvéshez. Talán kívülről könnyebb mások helyzetét átlátni, de például vannak adott körülmények, amelyekhez alkalmazkodni kell. Ha nem volna senkim, ha 20 éves volnék, csinálhatnám mindenkor, amit akarok, szűretlenül. De ha egy gyereke is van az embernek, meg beosztottai, akkor már felelős értük - és nem mindig tehetem azt, amit tennék. Nehezített pálya ez, ha az ember alapvetően szociális beállítottságú.
Bár van önuralmam, néha ki kell szaladjon ilyesmi is. Amit normális reakcióként másnap már nem érzek helyesnek, sőt, visszatenném vázlatba, vagy törölném. De, pont azért nem teszem, hogy tükör legyen számomra, mementó, amelyként végül elvezet a cselekvéshez. És ez hozza meg a felismerést, belátást, s a változást. Bonyi, mi? Tudom.

2016.02.27. 21:04:08

@Mr. Waszabi: Egyáltalán nem bonyolult. :)
Mi mindenre jó a blog írás... :)

Teljes mértékben igazat adok. Annyit ehhez, hogy... tudod, mikor az ember nincs alkoholisták közt, nagyon könnyű nem inni.
De mikor mindenhol alkoholista vesz körül... ott megmaradni továbbra is nem alkoholistának... (bármit írhattam volna, ez csupán egy példa volt)...

De tudom, hogy érted... és az ember idővel megtanulja azt, hogy ne tudjon hatni a külvilág, inkább ő legyen hatással a külvilágra... és talán lesz olyan, aki leszokik az alkoholról.

Én csak ebben tudok hinni és így tudok élni.

Mr. Waszabi 2016.02.27. 23:18:13

@mandulazöld: nekem az a problémám, hogy elveszítettem a hitemet. 20 évig hitből éltem, s cselekedtem. Amíg csak nekem volt nehéz életem a hitem mentén, s másoknak jobb volt a sajátjuk mentén, nos, nem volt gondom. Mert tisztában voltam azzal, hogy én nem vagyok tökéletes, viszont voltak mintáim, amiket követhettem, és jobbítani tudtam saját magamat, életemet. A nehéz korszak akkor következett, amikor elvesztek a mintáim, mert más emberek devalválódtak. Ez sem egy átlag ember problémája - nekem viszont azzá lett. Mert nem voltam erre felkészülve. Nincs okos ember valójában - már, amennyiben magában bízik. Nekem ez a tanulságom mára. Könnyű azt mondani, amit te is mondtál - saját életedben, életedre nézve. Én nem hogy örülök, ha igaz, amit írtál, de irigylem és meg akarom tanulni. Viszont azzal is tisztában vagyok, hogy az én életem nem véletlenül az enyém, azaz a benne foglalt élményeim - nekem alapvetően a saját életem kihívásainak kell megfelelnem, nem másokénak. Szerintem innentől kezd kibszott bonyolulttá válni a dolog.
A fentiek mentén az elmúlt 2 évben visszanyertem a hitemet. Istenbe vetett és sajátmagam realitásába, megnyilvánulásába vetett hitemet. De már nem vagyok naiv. Isten és az én kapcsolatomnak ugyanis privát ügy, azaz semmi köze nincs más emberek életének alakulásához. Vagy, hogy pontosabb legyek: saját életük alakításához. Mert az meg az ő magánügyük. Mondtam, hogy bonyolult vagyok :)

Mr. Waszabi 2016.02.28. 00:56:31

@Mr. Waszabi: köszi :)
Én is azt szoktam magamról mondani, hogy csak egy egyszerű, hétköznapi ember vagyok, de azért tudom, hogy nagyon nem. Mármint, ahogy gondolkodom, az lehetne akár egy átlag paraszté is, csakhogy mára már kihaltak azok a parasztok, akikre én hivatkozom :) Konzervatív vagyok, így fogom fel. És nincs bajom ezzel.
És az meg egy egészen más dolog, hogy az ember mit fog fel a környeztéből, annak történéseiből, és hogy azokkal mennyiben akar azonosulni, mennyiben akarja elfogadni azokat szó, ellenvetés, ellencselekvés nélkül. Ha úgy tetszik, én ez utóbbi tekintetben vagyok nehéz eset. Amiről úgy gondolom, hogy én látom helyesen, abban nehezen vagyok meggyőzhető, hogy változtatnom kéne. Meggyőzhető vagyok, de az átlag önámítások ehhez kevesek általában. És ezt nem tartom bajnak. Ha valaki olyan érveléssel tud előállni, ami meggyőz, annak engedek, ősztönösen. Aki meg csak le akar nyomni, hogy ne zavarjam őt illuzóiban, annak nem engedek. Már szinte engem fárasztanak az utóbbi esetbe tartozók. Nos, mindezek olyan események, élmények, amikről az átlagembernek nincsenek is észrevételei - merthogy észre sem veszi őket. Szerintem, ahogy én látom, persze.

2016.02.28. 01:13:28

@Mr. Waszabi: Érdekes dolog ez, mert nekem pl. nincsen olyan, hogy átlag... vagy nem átlag ember. Szerintem mindenki különleges, csak max. nem tudja magáról.
Óhhh... az egyik álmom... én még tudom milyenek az igazi parasztok, és igazság szerint inkább pozitív ez a jelző. És patyolat tiszták is voltak.
Van haszna, hogy nem fiatal az ember. :)
Mindig te döntöd el, hogy mit fogsz fel a környezetedből és mit nem, mit építesz be és mit nem... de ez neked jön belülről, hogy mire mondasz igen-t vagy nem-et... nem azért, mert mondjuk az a divat és mindenki más azt csinálja vagy azt tartja jónak.

Én abban hiszek, hogy minen embernek magának kell rájönnie, hogy ezt iden vagy ne... ne más mondja meg neki... gondolkozzon el ő saját maga rajta... és az a belső változás tényleg igazi változás lesz. Mert szívből jön, önszántából az embernek.

2016.02.28. 01:31:31

"Amiről úgy gondolom, hogy én látom helyesen, abban nehezen vagyok meggyőzhető, hogy változtatnom kéne. "

Engem pl. nem lehet meggyőzni, azt viszont lehet, hogy hagynak elgondolkodni rajta... és még mindig nálam a döntés, hogy az a valami továbbra is úgy jó ahogy én látom vagy esetleg az is belefér még ahogy a másik ember látja.

De meggyőzni vagy győzködni... nem látom értelmét az ilyesminek.

2016.02.29. 05:22:02

Valami eszembe jutott, ha nem baj... ezzel a ki szeretnék jelentkezni dologgal kapcsolatban. Igazából ez az egyetlen megoldás. De nem az emberiségből kell, hanem az ilyen fajta életből max. :)

Ez egy olyan életvitel, amit megváltoztatni nem tudsz... nem lehet, ugyanis önmagát generálja. :) Úgyis mondhatnám, hogy megjelent egy vírus, ami önálló életre kelt, és az emberek saját maguk tartják életben már. Ők éltetik.

Még emlékszem arra az időre, mikor rengeteg ember mérges volt a híradóra, hogy mennyi negatív hír van benne.

Ha körbe nézek a világban... vagy akár itt a blogon... ugyanaz, mintha híradót néznék... az emberek átvették ezt a "vírust"... és folytatják tovább... már ők éltetik.

Pénz, karrier, csillogás... "Tanulj kisfiam, kislányom, hogy jó állásod legyen és sok pénzt keress"... ez is életre kelt.

Erővel pedig nem lehet változtatni rajta, mivel az erő ellenerőt szül... sakk-matt...

Az egyedüli megoldás, ha az ember kilép belőle... apránként, lassan, ahogyan és amiben éppen tud... és ha senki sem élteti tovább akkor nincs miért és kitől fentmaradnia... egyszerűen megszűnik létezni.

Minden ami létezik az azért van, mert igény van rá... ha nem lenne, akkor az a dolog sem lenne. Ennyire egyszerű. :)

És további jó blogozást.:)

Mr. Waszabi 2016.02.29. 08:44:19

@mandulazöld: érdekes, én pont a változásban hiszek. A velünk született adottságainkon nem változtathatunk, azonban a tudat és benne az öntudat formálható. De, ahhoz, hogy az ember észrevegye, mit nem vett észre út közben, nos, ahhoz el kell menni a falig. Onnan aztán visszanézve keresheti, mit nem vett észre út közben. Mert a megrekedés nem az élet üzenete, az csak tévedéseink eredménye. Ellenerő? Szerintem onnan tudhatni, merre van a mi utunk, alkalmanként, aktuálisan, hogy ott nincs ellenállás, mégy előre, mint a szél, haladsz. De amíg erre rátalálunk, addig pont az általad említett tanított információk, téveszmék miatt sok zsákutcába bemegyünk. Aztán visszafordul az ember a kereszteződésig, és próbál másikat.
Persze, csak a saját tapasztalatomról, saját életem működésének felfogott hogyanjairól lehet némi fogalmam - másoknak másféle életük van, más szituációkkal.
Hiszem, hogy céllal születik az ember a Földre - valamit hozzá kell tennie az öröklött állapotokhoz, javítania, jobbítania, gazdagítania kell azon s egy jobbat kell maga után örökítenie.

2016.03.03. 00:56:55

Azt hiszem akkor én vagyok bonyolultabb.:))

Így van, az élet folyamatos változás. Én azt írtam, hogy ezt a rendszert nem tudod megváltoztatni.
Az embereknek belül kell megváltozniuk ahhoz, hogy a külső világ változzon, másképp nem megy.

Ilyen felfogással, ilyen életvitellel, ilyen értékekkel... csak a mostani tartható fent. Ha valaki jobbat és szebbet, boldogabbat szeretne, akkor belül kell megváltoznia mindenkinek.

Ezért léteznek olyan dolgok is, hogy hiába hoznak létre jól működő dolgokat... az emberek nem tudnak már együttműködni a saját beléjük égett mintáik miatt... nem tudnak hinni egymásban, egyből egymásnak ugranak... és meg kell tanítani őket újra az együttműködésre... a bizalomra egymás iránt... stb.

Ezt szerettem volna mondani. :)

2016.03.03. 03:29:44

A történethez hozzátartozik még annyi, hogy több mint 10 évig ki volt zárva a külvilág az életemből. Nem tudtam semmit arról, hogy mi folyik a világban. Csak nagyon kevés dolog jutott el hozzám.

Miután újra külvilág... ne mondd, hogy változás... szerintem azoknál jobban senki nem tudja mi a változás akik huzamosabb időt a külvilág nélkül eltöltve ismét kint vannak. :)
Mert ilyenkor érezhető igazán, hogy mivé váltak az emberek.

Amit írtam, ahhoz egy kis magyarázat.
Mivel nem filmek nézésével töltöttem az időm és a reklámok is kimaradtak az életemből... a világ pedig hatalmasat változott, nekem egy kihívást jelentett az új helyzet. Hallgattam a morgásokat, de értelmüket nem igazán láttam, viszont abban hiszek, hogy mindent meg lehet oldani, hogy le lehet mondani sok fölösleges dologról... szóval néhány családdal elkezdtük kivonni a pénzt... mindenben segítettünk egymásnak amiben tudtunk. Amiről lehetett, arról pedig lemondtunk.
És nem fogod elhinni, de sosem éreztem magam olyan boldognak és szabadnak, mint akkor.

Nekem nem jelent semmit egy-egy márka név... de sok embernek igen, akik filmek és reklámok és folyamatos külvilág... így hiába volt jó, sok embernél visszajött a "de kell a dc sapka" és a huszonx ezer ft-os cipő mert az a menő... és újra nyávogás, hogy megint nincsen semmi.
Hát így nem is lesz. Ha belül nem változik meg valaki, akkor mindig a nyafiba fog jutni.
és az sem működik, hogy "jaj, nincs pénz ennivalóra"... aztán mikor van kis pénz, már nem csak ennivaló kell, hanem "mert xy utazik én meg nem" "kellenek új ruhák" és addig ki nem jön a boltból míg fel nem vásárol mindent... " egyszerűen azt veszed észre, hogy mikor eléri valaki amiben hiányt szenvedett, máris több és több kell... és egyre magasabban van az igény (ami megint elérhetetlen az kell)... és újra nyafizás.

és legyintesz, és azt mondod: változz meg először.

Talán így érthető.

Mr. Waszabi 2016.03.03. 23:17:00

@mandulazöld: rács mögött voltál? Olyan borzasztóan ridegen rajzolod le azt a 10 évet, hogy ez is felmerült bennem. Persze, nem találok abban sem kivetni valót, ha így volt - nem azt nézem, kivel mi történt, hanem hogy mivé lett élményei mentén. Komoly vagy, letisztult, céltudatos. Ez érték. Jól látod az élet dolgait.

2016.03.04. 14:04:39

:) Ez aranyos volt. :) Bizonyos értelemben így is lehet nevezni. Majdnem meghaltam és utána sokáig voltam beteg. Ez pedig megtanított arra, hogy mi is az élet valódi értéke. És ezek nem a külsőségek. :)

Sokszor szoktam azt mondani, hogy szinte már csak akasztott ember nem voltam. De akkor bővült... rács mögött sem. :)

2016.03.04. 14:52:15

Szóval, hogy mik is a valódi értékek az életben---így helyesebb inkább.

ha van kedved...

www.youtube.com/watch?v=2ja6XneHnCc

lelkileg ez a néni áll közel hozzám és az ő életfelfogása.

van egy nagyon jó mondata (a többi nagyon jó közt)

Kétféle ember létezik: a jó... és az, aki majd jó lesz. :)

További jó blogozást, nekem szünet picit :)

Mr. Waszabi 2016.03.04. 19:35:32

@mandulazöld: szia, én hozzám sok mindenki közel áll. Mindenki, aki ember elsősorban, és képviseli ezt az értékrendet. Ne lopj, ne csalj, ne hazudj. Ne tégy semmi olyat másokkal, amit nem szeretnél, hogy mások tegyenek veled.De tégy minden olyasmit, elsőként, magadtól, amire vágysz, hogy mások is tegyék irányodban. Az 1x1-nél is egyszerűbb képlet. És ha végképp egyedül maradok e konzervatív szemléletemmel, akkor tudomásul veszem - de nem térdelek le a templomban, pusztán azért, mert mások rángatják a ruhám szélét, hogy kussolj, térdelj, mert mindenki más is ezt teszi, csak te lógsz ki a sorból - felfelé. Ha nem érzem helyesnek, nem teszem, hiába népszerű. Szerintem, akármi hazugságot hiába hisznek akár milliárdnyian - attól még az csak egy népszerű hazugság lesz - de nem lesz igazsággá sosem. Már túl vagyok életem felén, de eddig nekem ez bejött. Miért is adnám fel? Azért, hogy pár, önmagát ámító, és engem is becsapni akaró ember önzésének, gyávaságának áldozata legyek, pusztán, mert ők rosszul érzik magukat társaságomban? Mi közöm hozzájuk? Semmi. Mindenki magával számol el mindenkor - de élete végén biztosan. Márpedig ez a fázis biztosan bekövetkezik minden ember életében. Nos, ezért nem adok egy lyukas kétfillérest sem senki életéért, aki elárulta saját magát, vagy más embereket. Súlytalan.
süti beállítások módosítása