HTML

Férfi blog

"Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon." /Walter Lippmann/ Emberek vagyunk. A férfiak is. Gondolnak, éreznek, az autókon, nőkön kívül ezernyi más dologra is. Ennek szeretnék itt hangot adni.

Friss topikok

  • Hozzászólok: Szerencsetlen szomoru csalodott ember. Sosem lesz neked igazi szerelmed. Csak egy pina. Illatos. ... (2019.08.21. 19:18) Már csak a punci... - avagy, mi kell a férfinak?
  • legeslegujabbkor: Sajnos az emberiség csapong. Hol a hülyeség uralkodik, hol az ész kerekedik felül. Ne add fel (2019.07.11. 22:21) Nem is tudom, mit írjak...
  • Mr. Waszabi: Jézus! Most, így ennyi idő után újra olvasva tűnik fel, hogy legalább a felét n nem írtam meg akko... (2019.07.11. 19:36) Szemlélek
  • Mr. Waszabi: @Mia and me: ja, vagy úgy. Én kérek elnézést a Microsoft és a LinuxMint fejlesztői, illetve a Dell... (2019.07.03. 04:53) Isten demokrata
  • Mia and me (törölt): @desw: navégre valaki ezt is leírta hogy a 70-95 között születettekkel fizettetik ki az összes edd... (2019.03.07. 15:39) Nyugdíjpara

Linkblog

2017.03.30. 21:04 Mr. Waszabi

Turbó

A 80-as évek gyermeke vagyok. Azé a generációé, amelyik még ismerte, mit jelent a tubó gomb az IBM PC-n.

Nekünk ez iránymutató volt. Arra nézve, hogy meg lehet nyomni a turbó gombot, az élet akármely vetületében. És sokan meg is nyomtuk. Én is benyomtam - majd két évtizede. És igyekeztem felvenni a fordulatot, amit az élet ezen gombnyomás eredőjeként diktált nekem.

Néhány évvel ezelőtt a turbó gomb hatására elértem az ember által elérhető világ végére. Egy hatalmas vízesés volt, amelybe belelógathattam a lábamat - hideg volt, nem kellemes - és elgondolkodhattam azon, hogy oké, és akkor innen hogyan tovább?

Nem volt tovább. Csak visszafelé - azon az úton, amelyen jöttem. És elindultam visszafelé. És figyeltem. Figyeltem mindarra, amit az oda úton nem vettem észre. Mert azt megértettem, hogy be vagyok korlátozva Isten által idelent, s hogy mindez a történés arról szól, hogy én mit nem vettem észre az általam vágyott odaúton.

Hogy őszinte legyek - életem legnagyobb zakóit ezen a visszaúton szenvedtem el. Nem könnyű téma.

Amikor már visszafelé jössz a hegy tetejéről, amelyre vágyik felmászni itt a legtöbb ember, gondolván, hogy az valami pluszt adhat életéhez, vagy akár az az élmény hozhatja meg számára a korlátlan jövőt - és amikor rájössz, hogy igazából a hegy tetőre való feljutás csupán más nézőpontot adhat számodra a saját jövődre nézve, egy másik látószöget, de nem szebb vagy jobb, esetleg könnyebb jövőt, s ez által nem oldja meg korábbi gondjaidat, csak sokszorozza, nos, akkortól fogva nincs mit tenni. Csupán résztvevője vagy saját sorsodnak, nem alkotója. Élhetsz a sors által adott alkalmakkal, csupán. 

Mire jó a turbó gomb? Legfeljebb arra, hogy amit e nélkül 60 évesen tapasztalnál, azt 40 évesen éled meg. Én benyomtam ezt a gombot évtizedekkel ez előtt - és tettem, amit diktált a menet, és ma azt mondom, hogy nem bántam meg, hogy benyomtam.

Az emberek egyformán hülyék ma is - akárcsak 30, 50 vagy 100 éve. A különbség közöttünk csupán annyi, hogy én 49 évesen tudom mindazt, amit egy átlag 60-70 éves ma itt, legfeljebb. És hogy nekem még van hátra az a 20-30 év, megadva számomra a lehetőséget, hogy okosabban éljek, mint elődeim.

Csak ennyi - de, szerintem ez is elég sok. Én így szemlélem ma ezt az egészet. Majd szólj, ha túl demens leszek - de szerintem még jó darabig nem leszek. Én is kíváncsi vagyok, meddig húzom itt :)

Szólj hozzá!

Címkék: élet gyerek férfi kor minta


A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr3112389279

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása