Egy ismerősömmel beszélgettem ma. Volt két iszonyú jó ötlete, azonnal lecsaptam rá.
"A Business Insider blogja szerint "Magyarországra figyelmet kell szentelni". Még akkor is, ha az egész gazdasága az Apple technológiai óriás piaci kapitalizációjának fele. "
(Forrás:http://jokortv.hu/hirek/_kulfoldon_is_cimlapsztori_a_magyar_valosag)
Állítólag agyban nagyok vagyunk. Na, nem mindenki, pl a magyar kormány láthatólag nem az. Rábát meg Mol-t vesznek. Közben van itt egy 10 milliós agytröszt, amelyik kisujjból kirázná a következő iPhone-t. Vagy annak riválisát. Simán.
Régóta hallom, hogy agyban nagyok vagyunk, milyen sok tudóst, művészt adtunk a világnak. Újabban már hackert is. Ezt igazolja a brain-drain is, a tudományos élet tehetséges alakjainak elszipkázása nyugatra.
Kérdem én, hogy ezt kihasználva, ugyan miért nem ír ki az NGM mondjuk egy iPhone 5 pályázatot? 10 millióan csak összehozunk egy szuper telefont/tabletet, nem de? Tele az ország tehetséges grafikusokkal, szoftveresekkel, innovatív vállalkozókkal, kutatókkal s tudunk mindent a mobilról, netes technológiáról, amit kell. Tán még azt is, amit Steve Jobs nem tudott. Mert leleményes ám a magyar, ezt ugye tudjuk.
Ha bérmunkában dolgoznánk az Apple-nak, tán az is jobban jövedelmezne, hatékonyabb volna, mint bármi más, amit a kormány eddig vért izzadva kitalált unortodox gazdaságpolitika címszó alatt. Az az idióta Steve Jobs meg teremtett, ortodox maradiságával. Nos, mindenesetre az ötlet megszívlelendő - magyar, nemzeti érzületű ember ötlete. Plusz lenne a gazdaság fejlődése, nem mínusz. Hosszú távon.
Snitt. Másik téma.
"A tegnap aláírt szerződés értelmében 1,8 milliárd dollárért a kínai Zhejiang Geely Holding Co. tulajdonába került a Volvo Cars, az eladó a Ford Motor Co. – jelentette a Bloomberg. "
(Forrás: http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/volvo-eladas-alairtak-a-szerzodest-a-felek-310893)
Másik érdekes kérdése az volt ismerősömnek, hogy ugyan, miért nem vette meg a magyar állam a Volvo-t tavaly, mindössze 1,8 milliárd dollárért?
Gépgyártásban otthon vagyunk, szakképzett munkaerőnk is van hozzá. Hát tényleg, jobb vétel lett volna, mint a Rába vagy a MOL részvénypakett. Merjünk nagyot álmodni, nem de? Ha már egyszer államosítás, meg ha a vele járó gazdasági csoda szeretnénk lenni. De ehhez érteni kéne a gazdasághoz, nem csak ugatni róla. Miközben Fellegi úr a kinaiaknál kilincselt segítségért, ők csendben megvették - helyettünk.
Nos, már az ötletekből is látszik, hogy van itt ész. Csak a kormány még mindig azt hiszi, hogy ők értenek legjobban a gazdasághoz ebben a csodaszép országban. Hát nem éppen, nekem úgy tűnik. Mindig a vesztes lóra tesznek.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
terszim 2011.12.03. 16:35:51
zum trucc 2012.01.08. 19:01:53
Egyébként ugye jön ide a Daimler, meg komplett autógyárrá építi ki magát az Audi. Ők csak a lényeget adják: a tőkét, meg azt, hogy tudják mi az hogy autó, és hogyan lehet egy tonna acélból, alumíniumból, rézből, meg párszáz kiló műanyagból, meg bőrből autót gyártani. Mi ugyanis nem tudjuk.
Honnan is tudnánk?
Mr. Waszabi 2012.01.08. 19:13:21
zum trucc 2012.01.08. 19:32:59
Előttünk egy út van: bekapcsolódni a globális kapitalizmus munkamegosztásába.
A magyar járműipar úgy kezdődött, hogy kábelkorbácsot gyártottak, csak Móron vagy tíz üzemben: farostlemezlapon színes filccel volt meghúzva, milyen színű kábel kell, a csatlakozókat kézzel forrasztották. Tunézia volt a fő versenytárs. Innen indult, ma Audi RS-ek készülnek nálunk. Amikor már itt a külföldi tőke, akkor számít a munkakultúra, a képzettség, a K+F, a nyelvtudás, a mi a faszom...vannak kisebb sikereink, nem kell kitalálni valami sosem volt "magyar utat". Az nem szokott bejönni még matolcsynak (szándékosan kisbetű) sem.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal