HTML

Férfi blog

"Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon." /Walter Lippmann/ Emberek vagyunk. A férfiak is. Gondolnak, éreznek, az autókon, nőkön kívül ezernyi más dologra is. Ennek szeretnék itt hangot adni.

Friss topikok

  • Hozzászólok: Szerencsetlen szomoru csalodott ember. Sosem lesz neked igazi szerelmed. Csak egy pina. Illatos. ... (2019.08.21. 19:18) Már csak a punci... - avagy, mi kell a férfinak?
  • legeslegujabbkor: Sajnos az emberiség csapong. Hol a hülyeség uralkodik, hol az ész kerekedik felül. Ne add fel (2019.07.11. 22:21) Nem is tudom, mit írjak...
  • Mr. Waszabi: Jézus! Most, így ennyi idő után újra olvasva tűnik fel, hogy legalább a felét n nem írtam meg akko... (2019.07.11. 19:36) Szemlélek
  • Mr. Waszabi: @Mia and me: ja, vagy úgy. Én kérek elnézést a Microsoft és a LinuxMint fejlesztői, illetve a Dell... (2019.07.03. 04:53) Isten demokrata
  • Mia and me (törölt): @desw: navégre valaki ezt is leírta hogy a 70-95 között születettekkel fizettetik ki az összes edd... (2019.03.07. 15:39) Nyugdíjpara

Linkblog

2011.12.01. 19:18 Mr. Waszabi

Heuréka!!! - megvan a recesszió ellenszere!

Egy ismerősömmel beszélgettem ma. Volt két iszonyú jó ötlete, azonnal lecsaptam rá.

"A Business Insider blogja szerint "Magyarországra figyelmet kell szentelni". Még akkor is, ha az egész gazdasága az Apple technológiai óriás piaci kapitalizációjának fele. "

(Forrás:http://jokortv.hu/hirek/_kulfoldon_is_cimlapsztori_a_magyar_valosag)

Állítólag agyban nagyok vagyunk. Na, nem mindenki, pl a magyar kormány láthatólag nem az. Rábát meg Mol-t vesznek. Közben van itt egy 10 milliós agytröszt, amelyik kisujjból kirázná a következő iPhone-t. Vagy annak riválisát. Simán.

Régóta hallom, hogy agyban nagyok vagyunk, milyen sok tudóst, művészt adtunk a világnak. Újabban már hackert is. Ezt igazolja a brain-drain is, a tudományos élet tehetséges alakjainak elszipkázása nyugatra.

Kérdem én, hogy ezt kihasználva, ugyan miért nem ír ki az NGM mondjuk egy iPhone 5 pályázatot? 10 millióan csak összehozunk egy szuper telefont/tabletet, nem de? Tele az ország tehetséges grafikusokkal, szoftveresekkel, innovatív vállalkozókkal, kutatókkal s tudunk mindent a mobilról, netes technológiáról, amit kell. Tán még azt is, amit Steve Jobs nem tudott. Mert leleményes ám a magyar, ezt ugye tudjuk.

Ha bérmunkában dolgoznánk az Apple-nak, tán az is jobban jövedelmezne, hatékonyabb volna, mint bármi más, amit a kormány eddig vért izzadva kitalált unortodox gazdaságpolitika címszó alatt. Az az idióta Steve Jobs meg teremtett, ortodox maradiságával. Nos, mindenesetre az ötlet megszívlelendő - magyar, nemzeti érzületű ember ötlete. Plusz lenne a gazdaság fejlődése, nem mínusz. Hosszú távon.

Snitt. Másik téma.

"A tegnap aláírt szerződés értelmében 1,8 milliárd dollárért a kínai Zhejiang Geely Holding Co. tulajdonába került a Volvo Cars, az eladó a Ford Motor Co. – jelentette a Bloomberg. "

 

(Forrás: http://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/volvo-eladas-alairtak-a-szerzodest-a-felek-310893)

 

Másik érdekes kérdése az volt ismerősömnek, hogy ugyan, miért nem vette meg a magyar állam a Volvo-t tavaly, mindössze 1,8 milliárd dollárért?

Gépgyártásban otthon vagyunk, szakképzett munkaerőnk is van hozzá. Hát tényleg, jobb vétel lett volna, mint a Rába vagy a MOL részvénypakett. Merjünk nagyot álmodni, nem de? Ha már egyszer államosítás, meg ha a vele járó gazdasági csoda szeretnénk lenni. De ehhez érteni kéne a gazdasághoz, nem csak ugatni róla. Miközben Fellegi úr a kinaiaknál kilincselt segítségért, ők csendben megvették - helyettünk.

Nos, már az ötletekből is látszik, hogy van itt ész. Csak a kormány még mindig azt hiszi, hogy ők értenek legjobban a gazdasághoz ebben a csodaszép országban. Hát nem éppen, nekem úgy tűnik. Mindig a vesztes lóra tesznek.

4 komment

Címkék: ötletek gazdasági növekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr783429735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terszim 2011.12.03. 16:35:51

A második ötlet jobbnak tűnik. A Volvo-ban tényleg lett volna fantázia. Mondjuk az autógyártás mellett a Volvo csinál buszt és kamiont is, így Rába konkurrencia, de pl. kutatás-fejlesztésben, gyártástechnológiában összeállhattak volna (képzett magyar mérnököket alkalmazva). Így két márkával több kategóriát lefedve, de a lehetséges költségcsökkentési megoldásokat (közös fejlesztések, gyártás és logisztika) kihasználva nem is lettek volna esélytelenek a piacon. A Volvo-nak biztos komoly technológiája, sok szabadalma van, lett volna mire alapozni. A Volvo ráadásul bent van a lengyel piacon is, gyáruk is van ott, a lengyel piac belső zártsága miatt pedig ez nagy előnyt jelentett volna.

zum trucc 2012.01.08. 19:01:53

Sajnos az élet nem ilyen egyszerű. Hiába vettük volna meg a Volvót, a magyar Volvó az nem lett volna ugyanaz.
Egyébként ugye jön ide a Daimler, meg komplett autógyárrá építi ki magát az Audi. Ők csak a lényeget adják: a tőkét, meg azt, hogy tudják mi az hogy autó, és hogyan lehet egy tonna acélból, alumíniumból, rézből, meg párszáz kiló műanyagból, meg bőrből autót gyártani. Mi ugyanis nem tudjuk.
Honnan is tudnánk?

Mr. Waszabi 2012.01.08. 19:13:21

Hát, ez a magyar államosítási törekvések "professzionális" verziója szeretett volna lenni. Hogy lehetett volna, lehetne ezt nyitott szemmel is csinálni, ha már annyira irigyeljük a kínai államkapitalizmust. Nem csak a Volvót, de más áron alul kínált, jó reputációval, piaccal rendelkező céget is vehetett volna a magyar kormány, csak nem értenek hozzá. Valami elbutult posztkommunista szemléletben leledznek, én ezt látom. Eredeti, élhető ötlet nincsen.

zum trucc 2012.01.08. 19:32:59

@waszabi: az állam szarul gazdálkodik, a világon mindenütt. Kína sem ellenpélda, ott a "félállami szektor" kétségtelen sikerei mögött olyan vadállati kizsákmányolás, éhbérért 12 óra robot áll, amit én nem kívánok magunknak.
Előttünk egy út van: bekapcsolódni a globális kapitalizmus munkamegosztásába.
A magyar járműipar úgy kezdődött, hogy kábelkorbácsot gyártottak, csak Móron vagy tíz üzemben: farostlemezlapon színes filccel volt meghúzva, milyen színű kábel kell, a csatlakozókat kézzel forrasztották. Tunézia volt a fő versenytárs. Innen indult, ma Audi RS-ek készülnek nálunk. Amikor már itt a külföldi tőke, akkor számít a munkakultúra, a képzettség, a K+F, a nyelvtudás, a mi a faszom...vannak kisebb sikereink, nem kell kitalálni valami sosem volt "magyar utat". Az nem szokott bejönni még matolcsynak (szándékosan kisbetű) sem.
süti beállítások módosítása