HTML

Férfi blog

"Ahol mindenki ugyanúgy gondolkodik, ott senki nem gondolkodik nagyon." /Walter Lippmann/ Emberek vagyunk. A férfiak is. Gondolnak, éreznek, az autókon, nőkön kívül ezernyi más dologra is. Ennek szeretnék itt hangot adni.

Friss topikok

  • Hozzászólok: Szerencsetlen szomoru csalodott ember. Sosem lesz neked igazi szerelmed. Csak egy pina. Illatos. ... (2019.08.21. 19:18) Már csak a punci... - avagy, mi kell a férfinak?
  • legeslegujabbkor: Sajnos az emberiség csapong. Hol a hülyeség uralkodik, hol az ész kerekedik felül. Ne add fel (2019.07.11. 22:21) Nem is tudom, mit írjak...
  • Mr. Waszabi: Jézus! Most, így ennyi idő után újra olvasva tűnik fel, hogy legalább a felét n nem írtam meg akko... (2019.07.11. 19:36) Szemlélek
  • Mr. Waszabi: @Mia and me: ja, vagy úgy. Én kérek elnézést a Microsoft és a LinuxMint fejlesztői, illetve a Dell... (2019.07.03. 04:53) Isten demokrata
  • Mia and me (törölt): @desw: navégre valaki ezt is leírta hogy a 70-95 között születettekkel fizettetik ki az összes edd... (2019.03.07. 15:39) Nyugdíjpara

Linkblog

2014.06.13. 20:35 Mr. Waszabi

Mindenki megvan

Frankről apám jutott eszembe. Az utolsó évek és a legutolsó karácsony.

2002-ben "jöttünk össze" igazából, amikor a házamat építettük. Ő tervezte az elektromos hálózatot és együtt csináltuk meg. Az együtt nagy E-vel, mert soha, semmit nem csináltunk együtt azelőtt. De, képes voltam változni, s ő is képes volt változni az évek során, egymás irányába, s ez kiadta a közösséget végül, évtizedek után. Tudod, ahogy a férfiak között szokott ez lenni - egyikünk se szól egy kumma szót se ilyesmiről, csak elgondolkodott bizonyos eseményeken, s változtatott a hozzáállásán. A másik meg észrevette ezt - idővel - és akceptálta, szó nélkül. Apró gesztusok, lépések, titkon, amik jelentéktelennek tűnhetnek kívülálló számára, ám az érintettek nagyon is észreveszik s érzik a súlyát. Ilyenek (is) a férfiak:)

Szóval, amikor az áramot szereltük, akkor valamiféle gyerekkori hiányokat pótoltunk be kettőnk életében. Egész gyerekkoromban mindig asszisztálnom kellett a villany vagy tv szereléseihez, adni a csavarhúzót, vagy hozni ezt -azt, de soha nem léphettem közel, mert mindig intett, aggodalmaskodott, hogy az milyen veszélyes. (Anno sokszor megfogalmazódott bennem, hogy akkor minek kellek én oda egyáltalában?) Nos, nem is tanultam meg árammal dolgozni -szégyen ez egy villamos mérnök fiától - , csak a gyerekkori félelem maradt meg bennem. Pont azért nem, ezt utólag detektáltam.

De, amikor a házamban szereltük a villanyt, akkor más volt. Ő volt más, mint korábban. Leomlottak a falak, hirtelen - vagy lehet, hogy korábban, csak nem volt alkalom arra, hogy meglássuk -, s bátorított az áram alatt való szerelésre, nyugtatott, hogy ne izguljak. 

Figyelem, ne próbáld ki otthon, ha nem ismered, mi hogy működik!

Valami megváltozott akkor, ott - hirtelen felnőtt lettem a szemében, vagy csak akkor tudta kifejezni megváltozott szemléletét, én pedig még mindig kisgyereknek éreztem magam, mint 30 évvel korábban hasonló szituációban. Mondott valamit, amit anno sosem, hogy mit tehetek, s érezhető volt, hogy most bíznom kell, bíznom lehet benne. Éltem az alkalommal, ő pedig nem nevetett ki. Bensőséges, bizalmas légkör volt. Biztonság. Nem vágott agyon az áram, és én kibaszottul felszabadultam akkor. Olyannyira nem, hogy felbátorodtam, s később mindig áram alatt szereltem - egészen addig, amíg párszor meg nem rázott rendesen, mert mások voltak a körülmények, én pedig figyelmetlen voltam. Tanultam belőle:) Azóta, ha lehet, nem szerelek áram alatt. Viszont nem félek, ha mégis ezt kell. Nagy nyereség. Ha elfogadsz egy tippet - mindig legyen rajtad gumi talpú cipő, papucs, és egyszerre csak egy kézzel matass a drótok között - így biztosan nem megy keresztül a szíveden az áram, legfeljebb könyékig elzsibbad a kezed. 

2005 karácsonyán már tudtam, hogy valami változik. Soha nem látott boldog, nyugodt mosollyal az arcán érkezett, s valahogy ez egész este megmaradt rajta. Nyugodt volt, nem kötekedett, mint máskor. Ahogy ránéztem, láttam, hogy mintha a 40 évvel korábbi önmaga, az a boldog ember lenne, akinek mindvégig meg kellett volna maradnia, s akibe anno anyám beleszeretett. S azt is észleltem, hogy ez nem hétköznapi esemény, csak az okát nem értettem, vagy csak nem akartam érteni akkor. Mert sejtettem, hogy utoljára látom, de tudni nem akartam e gondolatot.

30-án meghalt. No comment. És annak örültem, hogy még láttam, olyannak láttam még utoljára, amilyen ő igazából legbelül volt mindig is. Amilyennek én emlékeztem rá kisgyerek koromból. És annak is, hogy volt erről fényképem. A ravatalra az került, élethűen, nem holmi tablókép. 

Furcsa dolog a szülő elvesztése. Elveszti vele az ember a hátrányokat, az árnyékát, ez az első élmény. De később csak a hiánya dominál, egyre inkább. Hogy mi volt a jó, az hiányzik. Az idő megszépíti a dolgokat, valóban. Ma már örülnék, ha élne és néha együtt söröznénk, ha folytatódhatna az a megbékülési folyamat, amit az utolsó években elkezdtünk. Utóbbinak is örülök, nem haraggal ment el, s bennem is szeretet volt. De jó dolog, ha az ember apja, anyja soká él, azt gondolom ma. Hiányoznak, mindketten. 

Most esik csak le, hogy apák napja lesz:) Aktuális volt ez a megemlékezés, spontán:)

Szólj hozzá!

Címkék: gyerek férfi szülő apa kapcsolat


A bejegyzés trackback címe:

https://ferfiblog.blog.hu/api/trackback/id/tr436300185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása